نظر اشتون کارتر درمورد توافق و گزینه نظامی

۳۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۴ کد : ۱۹۵۱۲۱۲ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر پابرجا بودن گزینه های نظامی علیه ایران، صرفنظر از نتایج پایانی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ تأکید کرد.

به گزارش گروه مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا در نشستی از ترکیه خواست اقدامات بیشتری برای مقابله با گروه تروریستی داعش انجام دهد.

کارتر در جمع خبرنگاران گفت که ترکیه به آمریکا اجازه استفاده از پایگاه های هوایی خود برای حمله به مواضع داعش در سوریه را داده است اما این کافی نیست.

وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد ترکیه بایستی مرزهای خود را کنترل کرده و آن را به روی داعش ببندد.

«کارتر» در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به تشریح راهبرد نظامی آمریکا در پرتو توافق هسته ای با ایران پرداخت و تأکید کرد زنده بودن گزینه نظامی، علیه ایران، صرفنظر از نتایج این توافق ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا حضور نظامی «قوی» در منطقه خلیج فارس را از جمله راهبردهای کشورش برای مقابله با آنچه به گفته وی «تجاوز، و خشونت» بود عنوان و ادعا کرد نیروهای آمریکایی از توان بالایی برای مقابله با «اقدامات مخرب ایران» در منطقه برخوردار هستند. 

«کارتر» همچنین تصریح کرد گزینه نظامی علیه ایران، صرفنظر از نتایج مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 پابرجاست و واشنگتن، علاوه بر این به حمایت از متحدانش، از جمله اسرائیل ادامه خواهد داد و آنها را تقویت خواهد کرد.

رئیس پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره روسیه، این کشور را به خاطر داشتن «زرادخانه هسته ای» و رفتارش، تهدیدی علیه آمریکا عنوان کرد.


نظر شما :