نماینده ویژه اوباما برای نظارت بر برجام مشخص شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۹۵۱۲۰۱ سرخط اخبار

سفیر آمریکا در لهستان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای نظارت بر اجرای توافق هسته ای انتخاب می شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، استفان موول سفیر آمریکا در لهستان که قرار است پس از پایان ماموریتش در ورشو، نماینده ویژه باراک اوباما برای نظارت بر اجرای توافق هسته ای می شود.

براساس گزارش پولتیکو، دولت اوباما در نظر دارد تا نام موول را به عنوان نماینده ویژه بر روند اجرای توافق هسته ای با ایران که امری مهم در زمینه کشمکش های حزبی درباره توافق است،معرفی کند.

موول یکی از دیپلمات های بلندپایه آمریکایی است که در پرونده های مهمی حضور داشته و یک مقام رسمی درباره آقای موول گفته که وی در سال 1982 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته است.

از جمله سمت های مهم وی، مشاور ارشد ویلیام برنز برای هماهنگی امور مربوط به ایران بوده و در زمان بحران روسیه-گرجستان در سال 2008 نیز مسئول پاسخگویی میز بحران و مسئول مذاکرات مربوط به استفاده هواپیماهای سوخت رسان آمریکایی از آسمان روسیه در مسیر افغانستان هم بوده است.

موول پیش از ریاست نمایندگی آمریکا در لهستان، در دفتر معاون امور خارجه در امور امنیت بین المللی و کنترل تسلیحات و به عنوان سفیر در لیتوانی و معاون ارشد سفیر در جاکارتا نیز فعالیت داشته است.

پولتیکو با اشاره به اینکه انتخاب موول مخالفان و طرفدارانی دارد، تاکید کرد که مخالفان براین باورند که وی فردی شناخته شده آنگونه که امیدوار بودند، نیست هرچند موافقان این مسئله را قبول ندارند.


نظر شما :