اردوغان از برگزاری انتخابات پیش از موعد خبر داد

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۵۶ کد : ۱۹۵۱۱۹۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به مشکل تروریسم و بحران تشکیل دولت جدید در این کشور، گفت: تحولات، کشور را به سوی برگزاری انتخابات زودهنگام سوق می دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان دو روز پس از آنکه احمد داود اغلو رئیس حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که مذاکرات برای تشکیل دولت جدید شکست خورده، گفت: تحولات کشور را به سوی برگزاری انتخابات زودهنگام سوق می دهد.

اردوغان با اشاره به درگیری شدن ترکیه با معضل تروریسم و ناتوانی در تشکیل کابینه اظهار داشت که نتایج انتخابات تنها برای اقدامات انجام شده نخواهد بود بلکه اقدام انجام نشده هم مورد توجه است.

حزب عدالت و توسعه برای اولین بار طی 10 سال گذشته در انتخابات پارلمانی اخیر اکثریت مطلق(بالای 50 درصد آرا) را از دست داد و اما به دلیل اینکه بالاترین تعداد رای را آورده، اجازه تشکیل برعهده این حزب واگذار می شود ولی با توجه به ناتوانی حزب حاکم در تشکیل دولت درپی مذاکرات اخیر، دیگر احزاب می توانند مذاکراتی را برای تشکیل دولت ائتلافی آغاز کنند.

این در شرایطی است که داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه که از سوی رئیس جمهور برای تشکیل کابینه ائتلافی مأموریت یافته، دو روز قبل گفت که هیچ امکانی برای تشکیل دولت ائتلافی در ترکیه، وجود ندارد.

در چنین شرایطی از یک حزب جمهوری خلق ترکیه که در انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور پس از حزب عدالت و توسعه به جایگاه دوم دست یافت، حالا درپی شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی، خواستار تشکیل دولت به ریاست خودش شده است و از سوی دیگر اردوغان قصد دارد تا انتخابات زودهنگام برگزار کند.
 


نظر شما :