هشدار کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی

۲۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۹۵۱۰۲۹ سرخط اخبار
کره شمالی روز شنبه هشدار داد که تمام توان خود را برای رویارویی با دو کشور آمریکا و کره جنوبی که منطقه را متشنج کرده اند، بکار می گیرد.

به گزارش ایرنا، هشدار کره شمالی در شرایطی صادر می شود که این دو کشور به اعتقاد پیونگ یانگ جنگ روانی تازه ای را بر علیه پیونگ یانگ به راه انداخته اند تا بتوانند با استفاده از آن به منافع و برنامه های خود در شبه جزیره کره دست یابند.

کره جنوبی، همسایه شمالی خود را به دست داشتن در انفجار مین در ماه جاری میلادی در منطقه مرزی دو کشور متهم کرده که باعث زخمی شدن تعدادی سرباز کره ای شده است.
پیونگ یانگ می گوید: این موضوع جنگ روانی تازه از سوی سئول و واشنگتن بر علیه کره شمالی است؛ سناریوی جدیدی که این دو هم پیمان تلاش دارند در سایه آن، دست به رزمایش مشترک جدید بزنند.

کمیته دفاع صلح آمیز کره شمالی روز شنبه در همین رابطه بیانیه ای منتشر کرد و در آن به صراحت به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که چنانچه دست به رزمایش جدید بزنند به شدیدترین وجه ممکن با آن مقابله می کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: کره شمالی قویترین اقدامات مقابله جویانه نظامی را در برابر آمریکا و کره جنوبی که برای برگزاری رزمایش «اولچی» در منطقه آماده می شوند، در اختیار دارد و در صورت لزوم از آن استفاده خواهد کرد.

این کشور همچنین هشدار داده است که اگر شرایط تغییر نکند، پایتخت کره جنوبی را به دریایی از آتش مبدل می سازد.

رزمایش مشترک شبیه سازی رایانه ای مقابله با حملات کره شمالی با نام «اولچی فریدام» قرار است از روز دوشنبه هفته جاری (26 مرداد) به مدت دو هفته از سوی نیروهای نظامی کره جنوبی و آمریکا آغاز می شود.

کمیته دفاع صلح آمیز کره شمالی همچنین در بیانیه خود آورده است: پیونگ یانگ، مردم و ارتش این کشور دیگر مانند گذشته دست بسته نیستند، این کشور اکنون قدرتمند و مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات دفاعی و هجومی از جمله نیروی بازدارنده تسلیحاتی هسته ای است.

این بیانیه همچنین آمریکا را مورد خطاب قرار داده و افزوده است که این کشور فقط در صورت کنار گذاشتن دشمنی با کره شمالی می تواند در خاک خود بیمه شود.

با اینکه امروز مصادف با هفتادمین سالگرد آزادی شبه جزیره کره از استعمار ژاپن است، دو همسایه شمالی و جنوبی هیچ برنامه ارتباطی مشترکی با یکدیگر نداشته اند.

اگر چه هر دو کشور کره جنوبی و شمالی از طرح الحاق دو کره حمایت می کنند، اما هر یک خواستار استقرار نظام دولتی خاص خود به عنوان نظام سیاسی حاکم در کره متحد هستند.

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :