امیرعبداللهیان:ایران از مقاومت حمایت‌ می‌کند

۰۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۹۵۰۴۱۳ سرخط اخبار

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور خاورمیانه و آفریقا با تاکید بر اینکه ایران از محور مقاومت حمایت می کند، گفت که حزب الله زینت مقاومت است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، امیرعبداللهیان در گفت وگو با پایگاه خبری لبنانی العهد، نهمین سالگرد پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 میلادی درمقابل دشمن صهیونیستی را به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله و ملت و دولت لبنان تبریک گفت.

معاون وزیر امور خارجه ایران اظهارداشت: فرهنگ و اندیشه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان اسلام در سایه بیداری اسلامی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اوضاع کنونی منطقه و همپیمانی جریان های تکفیری و رژیم صهیونیستی اما جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 علیه لبنان و جنگ های 22 ، 8 و51 روزه علیه غزه ثابت می کنند که تل آویو امروز در سخت ترین روزهای خود به سر می برد و گرفتار بحران های شدیدی است.

امیرعبداللهیان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت تاکید کرد و از کشورهای جهان اسلام خواست تا از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند.

معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه حزب الله لبنان به عنوان زینت مقاومت در بالاترین قله منطقه قرار دارد ، گفت که حزب الله نقشی موثر و سازنده در رویارویی با تروریسم و کمک به برقراری امنیت در منطقه بازی می کند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حزب الله شیعه و جنبش های سنی حماس و جهاد اسلامی در محور مقاومت بطور یکسان حمایت می کنیم.
 


نظر شما :