دولت کردستان زنان ایزدی را از داعش می خرد

۲۳ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۵۶ کد : ۱۹۴۸۷۱۷ سرخط اخبار

دولت اقلیم کردستان عراق از زمان تصرف مناطق ایزدی نشین در عراق طرحی را به منظور خرید این زنان از سوی قاچاقچیان به منظور آزاد سازی آنان در دست اجرا دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان  " امیلی فلدمن" خبرنگار بی بی سی که به منظور تحقیق در مورد قاچاق زنان ایزدی به منطقه سفر کرده است در برنامه رادیویی " NEWSDAY " بی بی سی نتایج مشاهدات خود را در این زمینه تشریح کرد.

این خبرنگار بی بی سی گفت:" برای آزادی سازی این زنان دو مقام ارشد دولت اقلیم کردستان عراق به طور ویژه کار می کند و بودجه ای به منظور خرید و آزادی این زنان در دولت اقلیم کردستان عراق در نظر گرفته شده است.

فلدمن می افزاید که هر زن ایزدی با پرداخت 2 هزار دلار از سوی قاچاقچیان عرب که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کنند خریداری شده و به مناطق تحت تسلط دولت اقلیم کردستان عراق آورده می شوند.

او درباره این پرسش که آیا دولت اقلیم کردستان عراق در واقع با این کار برای خرید زنان ایزدی به داعش پول پرداخت می کند گفت: از نظر مقامات مسئول کردستان عراق آنها این پول را به قاچاقچیان می دهند اما از نظر قاچاقچیانی که این زنان را می خرند ، این پول به جیب داعش می رود."

فلدمن می گوید قاچاقچیان غالبا از افراد متنفذ و قاچاقچیانی هستند که از قبل در کار قاچاق سیگار و یا چای بوده اند و در مناطق تحت تسلط داعش در عراق به گونه ای زندگی می کنند که خود را هوادار داعش نشان می دهند.

این خبرنگار می گوید از نظر داعش زنان ایزدی غنیمت جنگی هستند. آنها این زنان و دختران را به عنوان غنیمت جنگی می گیرند و در اختیار یکدیگر قرار می دهند.

آمار دقیقی درباره تعداد زنان و دختران اسیر ایزدی در دست داعش و اینکه تا کنون چند تن از آنان به این شیوه از دست داعش آزاد شده اند وجود ندارد.

پیشتر گزارش های زیادی درباره خرید و فروش دختران ایزدی در محافل داخلی گروه داعش منتشر شده است. حتی چند ماه پیش فیلمی در این باره منتشر شد که نشان می داد تروریست های داعش در یک محفل خودمانی در حال چانه زنی بر سر قیمت این زنان و دختران هستند. در روزهای گذشته نیز اخبار و گزارش هایی درباره نحوه فروش زنان ایزدی ودیگر زنان اسیر در دست گروه داعش منتشر شده است.

در محافل داخلی داعش هر چه سن این دختران کمتر باشد قیمت آنها نیز بالاتر است اما این قیمت از چند صد دلار فراتر نمی رود اما آنها وقتی بخواهند این دختران و زنان را به بیرون از مجموعه خود بفروشند قیمت آنها را بالاتر تعیین می کنند.

بر اساس برآورد و تحقیق امیلی فلدمن قیمت متوسط یک زن و دختر ایزدی که از سوی قاچاقچیان به داعش پرداخت می شود حدود 2 هزار دلار است.

کلید واژه ها: دولت اقلیم کردستان دولت اقلیم اقلیم کردستان دولت اقلیم کردستان عراق قاچاقچیان زنان ایزدی


( ۲ )

نظر شما :