پیام ناوگروه ارتش برای حفاظت از کشتی ایرانی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۲ کد : ۱۹۴۷۷۸۶ سرخط اخبار
ناوگروه سی وچهارم نیروی دریایی ارتش طی تماسی با کشتی امدادرسان ایرانی حضور خود در منطقه و آمادگی برای حفاظت از این کشتی را اعلام کرد.

به گزارش فارس ، ناوگروه سی وچهارم نیروی دریایی ارتش طی تماسی با کشتی امداد رسان «ایران شاهد» اعلام کرد که در منطقه حضور دارد و در صورت بروز مشکل به کمک آنها خواهد شتافت.

این در حالیست که کشتی «ایران شاهد» از ظهر روز گذشته وارد کریدور خلیج عدن شده، منطقه ای که دزدان دریایی در آن جولان می دهند.

با شیوع پدیده شوم «دزدی دریایی» طی چند سال گذشته در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ که یکی از مهمترین خطوط عبور و مرور کشتی های نفتکش و باربر ایرانی بود، ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریتهایی با طی مسافتهای چندهزار کیلومتر در منطقه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ حاضر شده و تا به امروز صدها کشتی ایرانی و خارجی را از حمله دزدان دریایی حفظ کرده است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از سال 87 مقابله با این پدیده نوظهور را در دستور کار قرار داد اما اولین ناوگروه خود را در تاریخ 20 اردیبهشت 88 برای حراست از خطوط مواصلاتی تجاری ایران در آبهای آزاد، به این منطقه اعزام کرد.

ناوگروه سی وچهارم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن رزمی البرز و ناو لجستیک بوشهر از اواخر فروردین ماه ماموریت خود را آغاز کرده و با هدف حفاظت از خطوط کشتی رانی در منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند حضور یافته است.
 

کلید واژه ها: نیروی دریایی ارتش خلیج عدن


نظر شما :