عربستان خواستار میانجیگری برای آتش‌بس شد

۲۴ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۶:۱۸ کد : ۱۹۴۶۳۹۸ سرخط اخبار

یک مقام بلندپایه یمنی اعلام کرد رژیم آل سعود از قبایل یمنی خواسته با میانجیگری نزد انصار الله آتش بس را بپذیرند، این درخواست عربستان ناشی از ترس آنها از پاسخ انصار الله به تجاوز آنها به یمن می باشد.

یک مقام بلندپایه سیاسی در یمن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا خبر داد: عربستان با برخی قبایل یمنی هوادار خود تماس گرفته و از آنها خواسته با میانجیگری نزد انصار الله از این جنبش بخواهند پایان یافتن جنگ را پذیرفته و از هر گونه پاسخی به تجاوز عربستان در آینده نزدیک پرهیز کند.

عربستان عقب نشست

این مقام سیاسی یمن که خواست نامش فاش نشود، گفت: عربستان پس از ناکامی در رسیدن به اهداف خود از به راه انداختن عملیات طوفان قاطع و ناکامی در جلب مشارکت ارتش پاکستان در ائتلاف متجاوزان علیه یمن و حتی تردید مصر و اردن درباره ورودشان به جنگ زمینی مجبور به درخواست برای پادرمیانی قبایل یمنی شده است.

این در حالی است که یک منبع یمنی خبر داد عبد ربه منصور هادی در حال رایزنی با عربستان و رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس برای تعیین «خالد بحاح»، نخست وزیر سابق به عنوان معاون خودش است و احتمالا تصمیم در این باره طی ساعات آتی اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر خبرنگار فارس از  استان مارب در شرق یمن گزارش داد ارتش و کمیته های مردمی انصار الله در درگیری شدیدی با عناصر القاعده و حزب الاصلاح (اخوانی ها) به سر می برند.

در جریان این درگیری ها عناصر تروریستی متحمل خسارات سنگینی مالی و جانی شده و اجساد ده ها تن از آنها در مناطق مختلف درگیری پراکنده است.
 

کلید واژه ها: انصار الله


نظر شما :