روانچی: امیدواریم طرف مقابل در مذاکرات سنگ‌اندازی نکند

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۹۴۶۳۶۸ سرخط اخبار
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباره مذاکرات هسته ای گفت: در جریان مذاکرات لوزان راه حل ها مشخص شده اند و امیدواریم در ادامه مذاکرات طرف مقابل در مسیر کار سنگ اندازی نکرده و با حسن نیت دستیابی به توافق جامع را میسر سازد.

آندرس پیلدگویچ معاون وزیر امور خارجه جمهوری لتونی که بنا به دعوت آقای دکتر مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان جهت توسعه روابط و همکاری های لتونی و جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر نموده با وی ملاقات نمود.

در این ملاقات طرف ایرانی با استقبال از ارتقای سطح رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و لتونی، که طی سال گذشته انجام پذیرفته، خاطرنشان ساخت که ظرفیت های بسیاری جهت همکاری بین دو کشور وجود دارد، و اظهار امیدواری نمود که ظرفیت های موجود در جهت تحقق همکاری ها بین دو کشور مورد استفاده قرار گیرند.

در این زمینه تخت روانچی از بخش های انرژی، پتروشیمی، حمل و نقل، کشاورزی، محیط زیست و همکاری های علمی و فنی به عنوان زمینه های مناسب برای همکاری میان ایران و لتونی یاد نمود، و از تشکیل گروه دوستی پارلمانی و نیز تبادل هیئت های اقتصادی و تجاری بین دو کشور استقبال نمود.

وی با اشاره به روند جاری مذاکرات هسته ای و تبیین وضعیت موجود در این خصوص اظهار داشت: در جریان مذاکرات لوزان راه حل ها مشخص شده اند، و امیدواریم در ادامه مذاکرات طرف مقابل در مسیر کار سنگ اندازی نکرده و با حسن نیت دستیابی به توافق جامع را میسر سازد.

تخت روانچی همچنین بر لغو تحریم ها همزمان با اجرای تعهدات ایران تأکید کرد.

در جریان این ملاقات آندرس پیلدگویچ اظهار داشت: در پی بازدید وزیر امور خارجه لتونی از تهران در اردیبهشت ماه سال 1393 فصل جدیدی در روابط دو کشور به وجود آمده و این امیدواری وجود دارد که با سفر آتی دکتر ظریف وزیر امور خارجه به لتونی روابط و همکاری های دو کشور بیش از پیش توسعه یابند.

وی افزود: لتونی اینک ریاست دوره ای شورای اروپا را به عهده دارد و ما از روند روابط دوجانبه با ایران و همکاری های ایران و اروپا بسیار خوشحال هستیم.

وی ادامه داد: فرصت مغتنمی برای حل مسئله هسته ای به وجود آمده است و با به نتیجه رسیدن مذاکرات 1+5 پنجره همکاری های ایران و اروپا بسیار وسیعتر خواهد شد.

او همچنین با اعلام تمایل طرف لتونی جهت ایجاد گروه دوستی پارلمانی و تبادل هیئت های پارلمانی، از افزایش همکاری های فرهنگی دو کشور نیز استقبال نمود.

وی گفت: امیدوار هستیم نخستین کمیسیون مشترک حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و لتونی طی سال جاری در ریگا برگزار شود.

در این دیدار همچنین مسائل مربوط به بحران های منطقه ای مورد رایزنی طرفین قرار گرفتند.
 
منبع: تسنیم

کلید واژه ها: لتونی


نظر شما :