هشدار به غربی‌ها

اسلاموفوبیا خطرناک‌تر از تروریسم است

۰۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۹۴۴۳۶۳ اروپا آمریکا ترجمه برگزیده خاورمیانه
جنایت «اسلامو فوبیا» که اساس آن مبتنی بر نفرت است، به مرور زمان در جامعه جایگاهی برای خود ایجاد می‌کند و می‌تواند مخاطراتی به مراتب شدیدتر داشته باشد.
اسلاموفوبیا خطرناک‌تر از تروریسم است

دیپلماسی ایرانی: بله جنایتی که ایالت کارولینای شمالی امریکا به خود دید و سه مسلمان بی گناه در پی آن قربانی شدند جنایتی به مراتب خطرناک تر از کارهای تروریستی است که در اغلب آنها به دلایل سیاسی به وقوع می پیوندند.

در حالی که جنایت «اسلامو فوبیا» که اساس آن مبتنی بر نفرت است، به مرور زمان در جامعه جایگاهی برای خود ایجاد می کند و می تواند مخاطراتی به مراتب شدیدتر داشته باشد. اسلامو فوبیا رفتاری است که از سال ها پیش در جوامع غربی وجود داشته و هیچ ربطی هم به داعش یا القاعده یا تروریسم ندارد اما به دلایلی روشن خلق شده و تغذیه شده و نزد بسیاری از مردم اروپا بذر آن کاشته شده است. در این جا به یاد مروه الشربینی، دکتر مصری می افتیم که در یکی از دادگاه های آلمان از سوی یکی از تندروهای نژاد پرست آلمانی با کارد مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. او به دلیل این که دخترش در یکی از پارک های عمومی آلمان آتش درست کرده بود و در پی پیگیری پلیس دخترش را از آن جا فراری داده بود، تحت محاکمه قرار گرفته بود که در روز دادگاه با چاقو مورد تعدی قرار گرفت و جسد مرده اش داخل صندوق بسته ای به کشورش پس فرستاده شد. در حالی که همسرش نیز به دلیل تلاش برای دفاع از همسرش از سوی پلیس آلمان هدف گلوله قرار گرفت چرا که پلیس مشکوک شده بود که او می خواسته قاتل را نجات دهد! مروه الشربینی تروریست نبود بلکه یک پزشک ورزشکار بود کما این که همسرش هم پزشک ورزشکاری بود اما سیاست های غربی باعث شد که بذر چنین منازعات خصمانه ای در داخل مردم غرب زیر سایه گسترده تر اسلاموفوبیا کاشته شود. آنها قطعا به دلایل جنایت آمیز بسیار مرتبط با آن پدیده به این مرحله رسیده اند اما متاسفانه نتوانسته اند میان موضوعات و رخدادها تمایز قائل شوند و این مساله سبب شده است تا اسلامو فوبیا به ناحق در میان مردم اروپا ایجاد شود. اروپا، کانادا، استرالیا و ایالات متحده کشورهایی هستند که عقل میلیون ها مسلمان را ربوده اند و آنها را به سمت خود کشانده اند که در میان آنها هزاران دانشمند و متفکر هستند که فریب ظواهر غرب را خورده اند و به آن کشورها مهاجرت کرده اند، مهاجرتی که به چیزی مشهور "فرار مغزها" منجر شده است. بی شک ما در این جا نمی خواهیم توجیهی برای تروریسم بیابیم که قطعا عملی مردود و محکوم است، اما واقعیت این است که همین طرز فکر غربی ها بود که القاعده را تغذیه و تقویت کرد و بعد از آن داعش را به وجود آورد و به جوانان اروپایی اجازه داد که با این گروه های ترویستی در خاورمیانه برای کشتار همراه شوند. در حالی که هشدارهای بسیاری در این زمینه به دولت های اروپایی داده می شد و گفته می شد که این جوانان چیزی جز بمب های ساعتی نیستند که می روند به القاعده و داعش می پیوندند و بعدا که به اروپا باز می گردند برای اروپایی ها مزاحمت ایجاد خواهند کرد، به عبارت دیگر دود این سهل انگاری در چشم خود اروپایی ها خواهد رفت. مساله ای که عملا هم به وقوع پیوست. جادوی جادوگر علیه خود او کارگر شد. همان طور که بسیاری از نویسندگان و متفکران خاورمیانه قبل از اروپایی ها و امریکایی ها این هشدار را داده بودند.

 

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

انتشار اولیه: سه شنبه 28 بهمن 1393 / انتشار مجدد: دوشنبه 4 اسفند 1393


نظر شما :