سومین ارتش بزرگ دنیا زیر ذره بین

با تجهیزات نظامی برتر روسیه آشنا شوید

۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۶ کد : ۱۹۴۲۹۵۶ عکس نوشته اروپا
روسیه با صرف هزینه سالیانه 70 میلیارد دلاری سومین بودجه دفاعی بزرگ دنیا محسوب می شود. ارتش این کشور شامل 845 هزار نیروی انسانی، 22550 تانک و 1399 هواپیمایی جنگنده است.
با تجهیزات نظامی برتر روسیه آشنا شوید

دیپلماسی ایرانی: روسیه با صرف هزینه سالیانه 70 میلیارد دلاری سومین بودجه دفاعی بزرگ دنیا را محسوب می شود. ارتش این کشور شامل 845 هزار نیروی انسانی، 22550 تانک و 1399 هواپیمایی جنگنده است.

گرچه ممکن است که این کشور مانند ابرقدرتی که در زمان شوروی بود در نظر گرفته شود اما نیروی نظامی روسیه از زمان انتخاب مجدد رئیس جمهور پوتین در سال 2012 تحولات مهمی را به خود دیده است. ارتش این کشور به قسمت های کوچک تر و در عین حال چابک تر تقسیم شده است. در حال حاضر تمرکز ارتش روسیه بیشتر بر تکنولوژی های نوین به جای نیروی انسانی درنده خو است.

برای مثال سیستم ضد هوایی Pantsir-S1 در واقع یک تانک با ظرفیت تعداد توپ اضافی است که به آن اضافه شده است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به خطرناک ترین ماشین های نظامی روسیه:

هاورکرفت کلاس بورا (Bora) به قابلیت شلیک موشک های هدایت شونده: این ماشین در واقع یک کشتی با زرهی مشتمل از کوسنی هوایی است که آن را تبدیل به یک هواناو (هاورکرفت) می کند. این کشتی با 8 موشک Mosquito و 20 موشک ضد هوایی تجهیز شده است و قادر است که تا 68 نفر خدمه را با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت جابجا کند.

پنتسیر-اس 1 (Pantsir-S1): این ماشین نظامی ترکیب یک سیستم موشکی ضد هوایی و همچنین سیستم موشکی زمین به هوای میان برد است. این سیستم 12 موشک هدایت شونده زمین به هوا و 2 توپ خودکار 30 میلیمتری ضد هواپیما، هلیکوپتر، موشک های بالستیک و همچنین موشک های کروز را در خود دارد.

یک زیر دریایی واقعا نامرئی: اولین زیر دریایی دیزلی-الکتریکی نووروسیسک (Novorossiysk) سال گذشته از بندری در سنت پطرزبورگ به حرکت در آمد. طراحان این زیر دریایی معتقدند که تکنولوژی آن به نحوی است که زمانی که زیر سطح دریا حرکت می کند برای رادارهای قابل شناسایی نخواهد بود. روسیه 6 فروند از این زیر دریایی را در اختیار دارد.

جنگنده چند منظوره میگ-35: این جنگند هم در نبردهای هوا به هوا و هم حملات دقیق زمینی کاربرد موثری دارد. این جنگنده علی رغم اینکه نسبت به نسل پیشین خود 30 درصد بزرگتر شده است این توانایی را دارد که به سرعت 2400 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. میگ 35 توانایی تعقیب و گریز هوایی و همچنین نابودی اهداف دریایی و زمینی از مسافت های طولانی را داراست و می تواند در ماموریت های شناسایی مورد استفاده قرار بگیرد.

سامانه موشکی بوک 2 (BUK-2): گفته می شود این همان سامانه ای است که هواپیمای خطوط هوایی مالزی بر فراز اوکراین را مورد اصابت قرار داد. موشک های 9M317 این سامانه می تواند با حمل کلاهک های 154 پوندی در فاصله 14 کیلومتر به سرعت 3 ماخ برسد.

سامانه RS-24 Yars: این سامانه موشکی بالستیک بین قاره ای می تواند چندین کلاهک هسته ای را برای هدف قرار دادن هدف های متفاوت در محدوده 10 هزار مایلی حمل کند. این سامانه از سال 2010 برای جایگزینی سامانه موشکی بالستیک Toplo-M طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. هر کدام از موشک های این سیستم قدرتی برابر 100 موشک "Little Boys" دارد. Little Boys همان بمب اتمی است که امریکا در آگوست 1945 هیروشما را با آن مورد اصابت قرار داد.

کنکورد روسی: توپولوف Tu-160 بزرگترین هواپیمای جنگی فراصوت (Supersonic) دنیا است. این جنگنده قوی ترین پیشرانه مورد استفاده در هواپیماهای جنگی تاریخ را داراست که می تواند تا 40 هزار کیلوگرم تجهیزات نظامی را حمل کند. روسیه 16 فروند از این جنگنده را در اختیار دارد.

تانک T-90: این تانک پیشرفته ترین تانک جنگی است که توسط نیروهای نظامی روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. سلاح اصلی این تانک توپ 125 میلیمتری ضد تانک آن است با این حال این تانک می تواند آتشبار سنگین ضد هوایی با قابلیت کنترل از راه دور را حمل کند.

زیردریایی اتمی: این زیردریایی 14700 تنی کلاس Borei با قابلیت حمل موشک های بالستیک هسته ای کمی کوچکتر از زیردریایی کلاس Typhoon، نسل پیشین خود است. این زیردریایی قادر است ۱۶ موشک بالستیکBulava  را حمل کند که هر یک از این موشک ها توانایی حمل ۶ تا ۱۰ کلاهک هسته ای را دارند. این موشک بالستیک ۸٫۳۰۰ کیلومتر برد دارد.

هلیکوپتر تهاجمی Mi-28 Havoc: این هلیکوپتر تهاجمی در نیروی هوایی و ارتش روسیه مورد استفاده قرار می گیرد. جنگ افزار اصلی این هلیکوپتر توپ خودکار 30 میلیمتری شیپونوف (Shipunov) است. این هلیکوپتر می تواند تا 4 موشک ضد تانک، راکت و اسلحه را با خود حمل کند.

منبع: بیزنس اینسایدر

کلید واژه ها: ضد هوایی هلیکوپتر


( ۵۵ )

نظر شما :