لبنان ورود پناهجویان سوری را محدود می‌کند

۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۴۲۶۹۴ سرخط اخبار
از روز دوشنبه محدودیت های تازه برای کسانی که می کوشند از جنگ خونین داخلی سوریه به لبنان بگریزند به اجرا گذاشته خواهد شد.

سفر میان دو کشور تا پیش از این عمدتا بدون مانع انجام می شد اما سوری ها اکنون باید برای سفر به کشور همسایه ویزا بگیرند.

این تازه ترین قدم در یک رشته تدابیر برای متوقف کردن سیل پناهجویان است. لبنان تا این مقطع میزبان بیش از یک میلیون سوری است.

معلوم نیست که مقررات تازه سوری هایی را که از قبل در لبنان بوده اند و به عنوان پناهنده ثبت نام نشده اند چگونه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تاکنون سوری ها می توانستند تا شش ماه در سوریه بمانند. اما بر اساس مقررات تازه، سوری هایی که می خواهند وارد لبنان شوند باید واجد شرایط خاصی باشند تا در مرز برای آنها ویزا صادر شود.

هر سوری که بخواهد وارد این کشور شود نیازمند مقصودی مشخص برای سفر است و اگر هدف او تایید شود، ویزا برای دوره خاصی صادر خواهد شد.

سوری هایی که برای کار به لبنان می روند باید با تاییدیه یک فرد یا شرکت لبنانی درخواست ویزا کنند.

فشار زیاد
لبنان برای رسیدگی به مشکل شمار بالای پناهندگان از جنگ داخلی سوریه در تقلا بوده است.
درحال حاضر بیش از ۱.۱ میلیون پناهنده در لبنان ثبت شده اند، که معادل یک چهارم جمعیت این کشور است و باعث فشار زیادی بر ساختارها و منابع لبنان شده.

دولت لبنان می گوید که شمار واقعی پناهندگان در کشور حدود ۱.۶ میلیون نفر است.

وزیر امور اجتماعی لبنان در ماه اکتبر اعلام کرد که این کشور جز در موارد اضطراری از پذیرش پناهجویان خودداری خواهد کرد اما به سوری ها اجازه خواهد داد برای سایر مقاصد مثل کار و توریسم به لبنان بروند.

سازمان ملل گفت که در نتیجه سیاست تازه، شمار پناهندگان ثبت نام شده توسط این سازمان در لبنان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
منبع: بی بی سی

کلید واژه ها: ویزا


نظر شما :