نبض کند زندگی در کوبانی

۱۷ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۱۸ کد : ۱۹۴۱۷۱۳ عکس نوشته
نبض کند زندگی در کوبانی

دیپلماسی ایرانی: شهر کوبانی سوریه از ماه سپتامبر مورد حمله نیروهای شبه نظامی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) قرار گرفته است. در حالی که مبارزان کرد مشغول دفاع از شهر خودشان هستند اما مردم آواره این شهر باید روزگاه سختی را در اردوگاه های مرزی ترکیه بگذارنند.

بیش از هشتاد روز از مقاومت مردمی در "عین العرب" یا "کوبانی" گذشته است و نیروهای مردمی کرد توانسته اند شبه نظامیان داعشی را از بسیاری از نقاط شهر بیرون کنند.

جدیدترین تحولات میدانی گزارش شده از عین العرب حاکی از آن است که پس از آنکه داعش کوی «کانیا کوردا» در محور شرقی عین العرب و خیابان ۴۸ در محور جنوبی این شهر را تصرف کرد، حملات خود را بر تصرف گذرگاه «مرشد بینارن» متمرکز و حملات خود را پس از مایوس شدن از حملات موشکی و خمپاره ای، با عملیات انتحاری یکی از عناصرش در این گذرگاه آغاز کرد و اگرچه برای چند ساعت کنترل این گذرگاه را در دست گرفت، اما مبارزان کُرد موفق شدند، آن را از داعش باز پس گیرند.
با پیشروی های اخیر مبارزان کرد در کوبانی در هفته های اخیر عکاسان و خبرنگاران برای نخستین بار پس از شروع درگیری ها توانستند پا به این شهر گذاشته و از آنچه در حال رخ دادن است عکاسی کنند. در عکس هایی که در هفته اخیر از داخل کوبانی منتشر شده است به نظر می رسد دیگر ویرانه ای از این شهر برجای مانده است اما زنان و مردان کرد همچنان به مقاومت ادامه می دهند. 

نظر شما :