سردار عراقی: قدرت بازدارندگی بسیار خوبی داریم

۱۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۰ کد : ۱۹۴۱۵۸۹ سرخط اخبار
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امروز ما به قدرت بازدارنده بسیار خوبی رسیده ایم گفت: توسعه و پیشرفت ما نیازمند تلاش و تمرین مستمر است.
 
به گزارش مهر، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در مراسم معرفی فرمانده تیپ 38 ذوالفقار اظهار داشت: از خلقت بشریت همواره حق و باطل مقابل هم صف آرایی کردند، اما قرار گیرندگان در جبهه حق عهد و پیمان صادقانه با خدای خود بستند و در این راه جان خود را تقدیم کردند.
 
وی افزود: برخی مواقع در انجام مسئولیت های خود دچار گرفتاری و تردید می شویم، اما حضور در یک یادواره شهدا یا مجلس اباعبدالله (ع) ما را دوباره می سازد و به مسیر برمی گرداند، زیرا شهدا دست ما را گرفتند و رها نمی کنند. 
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به نمونه بودن تیپ 38 ذوالفقار تاکید کرد: زحمت کشیدن مقطعی نیست، برای موفقیت باید استمرار در تمرین و تلاش داشته باشیم از طرفی آموزش دقیق، کنترل و نظارت می تواند یک نظام را به رشد و شکوفایی برساند. 
 
وی تصریح کرد: سال ها به دنبال این بودیم که تیپ زرهی در شرایط جنگ ناهمطراز چگونه باید بجنگد و برای آن دیدگاه های مختلفی مطرح بود، زیرا دشمن با امکانات خود می تواند تلاش نیروی زمینی را با هواپیما و موشک مختل کند. 
 
سردار عراقی بیان داشت: یکی از تیپ هایی که به این منظور انتخاب و تمرین شد، تیپ 38 ذوالفقار بود که 150 تا 200 تانک و نفربر را به زمین بردیم و پدافند غیر عامل به خوبی ترسیم شد. 
 
وی تاکید کرد: امروز اگر ما به قدرت بازدارندگی رسیدیم به این معنا نیست که شب راحت سر به بالین بگذاریم و ادعای ایستادگی در برابر استکبار داشته باشیم، زیرا لازمه رسیدن به موفقیت تلاش و تمرین مستمر است. 
 
سردار عراقی بیان داشت: در جنگیدن تکنیک ما ثابت است، اما تاکتیک ها باید متناسب با نوع تهدید دشمن تغییر کند در واقع نوع توانمندی دشمن چگونه جنگیدن، دفاع و حمله را به شما دیکته می کند. 
 
وی خطاب به کارکنان تیپ 38 ذوالفقار عنوان کرد: با وجود آن که همیشه دارای رتبه اول و در ماموریت ها سرافراز بودید، اما باید به دنبال حفظ و ارتقای جایگاه خود باشید و انتظار داریم تا آمادگی رزمی خود را حفظ کنید. 
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تاکید کرد: حفظ روحیه و دانستن اینکه حضور و اقدامات شما چه جایگاه مهمی در نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه دارد را باید در اولویت آمادگی رزمی قرار دهید و بدانید که کوچکترین حرکت شما ثواب و برای رضای خداوند است. 
 
وی افزود: پرورش قدرت جسم را با تمرین و ورزش در خود تقویت کنید، مهارت های تیراندازی را بالا ببرید، زیرا در تیراندازی ها باید اولین گلوله به هدف بخورد. 
سردار عراقی خاطرنشان کرد: نظم و انضباط جزو وظایف ذاتی یگان های رزمی است، اگر کسی به آن اهمیت ندهد در واقع به تمام نظامیان ظلم کرده است. 
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: آموزش های تئوری 30 درصد کارآیی دارد و مابقی باید متکی به عملیات باشد، شاخصه برجسته یگان رزم انجام کار تاکتیکی و گروهی است که نشان از آمادگی رزمی مطلوب دارد. 

کلید واژه ها: نیروی زمینی سپاه پاسداران تیپ 38 ذوالفقار


نظر شما :