دستگیری پسر نوری مالکی به اتهام پولشویی

۱۲ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۰ کد : ۱۹۴۱۵۴۲ سرخط اخبار

برخی از رسانه های محلی لبنانی و عراقی، از دستگیری احمد المالکی پسر نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق به اتهام پولشویی در بیروت خبر داده اند.
 
به گزارش العربیه، شماری از رسانه های عراقی و لبنانی از جمله سایت الحیات، عراق نیوز و الزوراء گزارش داده اند نوری المالکی که هم اینک سمت معاون نخست وزیر عراق را بر عهده دارد، در حقیقت برای حل و فصل مساله درگیری فرزند خود با مقام های امنیتی لبنانی، به این کشور رفته است.
 
این رسانه ها گزارش داده اند که احمد المالکی در حالی که حدود یک میلیارد و پانصد میلیون دلار پول نقد در یکی از آپارتمان ها در شهر بیروت به همراه خود داشت، توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد.
 
بنا بر این گزارش ها، مقام های امنیتی لبنانی همچنان در حال بررسی ابعاد ماجرا هستند، این در حالی است که مالکی برای حل و فصل قضیه به لبنان رفته است و شماری از جریان های این کشور نیز برای میانجی گری، وارد عمل شده اند.
 
در همین حال گزارش شده است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق، احمد المالکی را که از کارمندان بلندپایه دفتر نخست وزیری بود، از کار برکنار کرده و حقوق او را قطع کرده است.
 
منابع بانکی عراقی می گویند این نخستین بار نیست که احمد المالکی اقدام به جابجایی مبالغ هنگفت از عراق به کشورهای دیگر می کند.
 
العبادی در راستای «مبارزه با فساد» ده ها تن از مسئولان غیرنظامی و نظامی را از کار برکنار کرده است.
 
نوری المالکی در فرودگاه بین المللی بیروت پایتخت لبنان، مورد استقبال شماری از مسئولان حزب الله و جنبش امل قرار گرفت.
 
المالکی می گوید که هدفش از سفر به لبنان «نزدیک تر کردن روابط» میان بغداد و بیروت است.
 
المالکی در جریان سفر خود با حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

کلید واژه ها: المالکی احمد المالکی بیروت


( ۴ )

نظر شما :