افشای کمک تسلیحاتی قطر به افراطیون لیبی

۰۸ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۰ کد : ۱۹۴۰۲۵۶ سرخط اخبار

قطر در اقدامی بدون اطلاع مقامات سودان، از هواپیماهای اجاره گرفته شده از این کشور، برای انتقال اسلحه به شبه نظامیان افراطی لیبی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه اعلام کردند که قطر با اجاره کردن هواپیماهای سودان و بدون اطلاع این کشور برای تروریست های موجود در لیبی اسلحه می فرستاده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات، «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان هفته گذشته در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به وی اعلام کرد که اتهاماتی پیرامون انتقال اسلحه به افراطی های لیبی توسط هواپیماهای سودان صحت ندارد و سودان قربانی فریب قطر شده است. وی افزود که قطر با اجاره کردن هواپیماهای سودان در یک قرارداد تجاری از آنها برای حمل اسلحه استفاده کرده است.

این اقدام دولت قطر در حالی صورت گرفته است که از سوی کشورهای مختلف به دلیل حمایتش از تروریسم مورد انتقاد است

سودان تاکید کرده که درک می کند وضعیت کنونی لیبی امنیت مصر را تهدید می کند و هیچگونه پشتیبانی از تروریست ها در لیبی نداشته و ندارد.

برخی از شهرهای لیبی مانند «بنغازی» در شرق و «طرابلس» در غرب لیبی شاهد درگیری هایی بین گروه هایی مانند «انصار الشریعه»، «شورای انقلابیون بنغازی» و نیروهای «فجر لیبی» و غیره هستند و این کشور را ناآرام کرده اند.

کلید واژه ها: سودان قطر


نظر شما :