ولایتی: ایران اهل مذاکره، صلح و آرامش است

۲۵ مهر ۱۳۹۳ | ۰۳:۰۷ کد : ۱۹۳۹۶۶۶ سرخط اخبار
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات جدی در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که اهل مذاکره، صلح و آرامش است

به گزارش ایرنا، 'علی ولایتی' عصر پنجشنبه در دیدار با رمضان عبدالله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین به تحولات صورت گرفته در جهان از قبیل روسیه، چین، پیمان شانگهای و تحولات امروز یمن اشاره کرد و افزود: ایران در میان بحران های جهان و منطقه ای از ثبات کامل و امنیت برخوردار است و حتی تحریم های آمریکا و اروپا علیه ایران در شورای امنیت بی اثر شده است.

نامبرده خاطر نشان کرد: در جهان اسلام شاهد آن هستیم که هیچ توطئه ای توسط دشمنان به نتیجه نرسیده و همه آنها شکست خورده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یمن، سوریه، عراق، لبنان، غزه و فلسطین نمونه های جدی و مشخصی هستند که با پیروزی همراه بوده و ایران به عنوان قدرت بزرگ و تاثیر گذار نقش مهم خود را ایفا کرده است.

ولایتی گفت: به طور قطع در هیچ دوره تاریخی حساسیت و پیچیدگی منطقه مانند امروز نبوده و به نظر می رسد استراتژی بسرعت در منطقه تغییر کرده و از قواعد تاکتیکی تبعیت می کند.

وی همچنین تاکید کرد: سرعت تحولات در این زمینه بسیار زیاد است.

ولایتی همچنین پس از این دیدار، در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی از مقاومت و ملت فلسطین همچنان حمایت خواهد کرد.

وی افزود: با افتخار می گوییم که مردم فلسطین باید به مبارزه علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهند.

ولایتی با اشاره به تحرکات غیرمتعادل کشورهای منطقه ای علیه ایران و ایستادگی قهرمانانه مردم کوبانی و فلسطینی علیه داعش و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مقاومت ها علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد.

وی درباره دور هشتم مذاکرات هسته ای هم گفت: این مذاکرات در چارچوب حقوق حقه ایران ادامه خواهد یافت و مواضع ایران در این مذاکرات مشخص و شفاف است .


نظر شما :