مقام آمریکایی: هنوز زمان کافی برای رسیدن به توافق وجود دارد

۲۳ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۹۳۹۶۳۴ سرخط اخبار

یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه گفت در صورتی که طرف ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، هنوز زمان کافی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

به گزارش فارس، یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه گفت در صورتی که طرف ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، هنوز زمان کافی برای رسیدن به توافق وجود دارد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که طرفین به جای آنکه به دنبال یک پیشرفت یک شبه و بزرگ باشند به دنبال آن هستند که به تدریج یک پیشرفت در مذاکرات به دست آورند.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که دیدار سه جانبه نمایندگان ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا که قرار است امروز (چهارشنبه) برگزار شود، مسیر رو به جلویی را به سوی مهلت ۲۴ نوامبر برای توافق جامع هسته ای به وجود آورد.

وی در خصوص احتمال تمدید مذاکرات بعد از مهلت ۲۴ نوامبر گفت: ما بر ۲۴ نوامبر متمرکز هستیم و رسیدن به توافق ممکن است و ما درباره تمدید مذاکرات حرفی نزده ایم.

این مقام آمریکایی اینگونه ادامه داد: فکر می کنم که به طور کلی در تمام موضوعات شکاف ها کاهش یافته است اما هنوز شکاف هایی در خصوص موضوعات کلیدی وجود دارد.

مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ما می دانیم که موضوعات چه هستند و آنها (ایران) نیز موضوعات را می دانند و می دانیم چگونه بر روی آنها کار کنیم و در تلاش هستیم تا به یک توافق کارساز برسیم.


نظر شما :