میانجی‌گری امیر کویت برای حل اختلافات امارات و قطر

۲۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۹۳۹۵۵۵ سرخط اخبار

امیر کویت در دیدار با معاون حاکم امارات و ولی عهد ابوظبی راه های تقویت روابط میان دو کشور را بررسی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، محمد بن راشد آل مکتوم، معاون حاکم امارات و نخست وزیر به همراه محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح با صباح احمد الجابر الصباح، امیر کویت درباره روابط برادرانه و ممتاز و راه های تقویت آن در راستای خدمت به منافع مشترک دو کشور دوست و گفتگو کردند.

 

در این دیدار، گفتگوهای برادرانه ای که نشان دهنده روابط عمیق تاریخی، همکاری دو کشور و ریشه های این دوستی بود، صورت گرفت.

 

در این گفتگوها، نظرات دو طرف درباره برخی موضوعات مشترک و دارای اهمیت بیان شد.

 

منابع آگاه، سفر امیر کویت به ابوظبی را با سفر امیر قطر به عربستان مرتبط دانستند و اظهار داشتند که اختلاف میان کشورهای قطر و امارات از اختلاف دو کشور قطر و عربستان بزرگتر است و کویت نقش خود در مهار این اختلافات و پاکسازی جو منطقه را ادامه می دهد.

 

از طرف دیگر همین منابع ارتباط میان سفر امیر کویت به ابوظبی و سفر سلطان بن سلمان، رئیس مرکز گردشگری و حفاظت از آثارباستانی را رد می کنند و آن را سفری از پیش برنامه ریزی شده با هدف مشارکت در نشست وزرای گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس به میزبانی کویت می دانند.

 

این نشست امروز (سه شنبه) به پیشنهاد سلطان بن سلمان با هدف حمایت از صنعت گردشگری در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و تبدیل آن به یکی از مهم ترین منابع درآمدی این کشورها در کویت برگزار می شود.

 

کویت با میانجیگری میان عربستان امارات و بحرین از یک طرف و قطر از طرف دیگر به تلاش های خود در زمینه حفظ منافع کشورهای حوزه خلیج فارس ادامه می دهد.

 

کویت پیشنهاد تشکیل یک کمیته برای پیگیری توافقنامه های کشورهای حوزه خلیج فارس را مطرح کرد ولی این کمیته بدون اینکه به توافق نهایی برس، منحل شد.

 

در نتیجه امیر کویت مجبور شد زمام این طرح را دوباره به دست بگیرد و بر اهمیت گفتگوی مستقیم برای دستیابی به توافق متمرکز شود و در این راستا مذاکرات عربستان و قطر را ستود.


نظر شما :