روسیه: برای رسیدن به توافق هسته‌ای مهلت کمی باقی مانده است

۱۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۹۳۹۴۳۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به نزدیک شدن به آخرین روزهای مهلت توافق هسته ای، خواستار تعیین سریع تر زمان و مکان دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روسیه با اشاره به نزدیک بودن آخرین روزهای مهلت چهار ماهه توافق هسته ای، خواستار توافق هرچه سریع تر ایران و 1+5 برای تعیین زمان و مکان دور بعدی مذاکرات شد.

ایران و 1+5 در توافق مشهور ژنو بر سر تعیین یک مهلت شش ماهه برای مذاکره به نظر مشترک رسیدند؛ با نرسیدن به توافق مطلوب طرفین، این مهلت چهار ماه دیگر و تا روز سوم آذر ماه سال جاری تمدید شد.

«الکساندر لوکاشویچ» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به همین مطلب روز گذشته با انتشار بیانیه ای گفت با توجه به رو به پایان بودن مهلت توافق میان ایران و 1+5، در حال حاضر تعیین تاریخ و محل دور بعدی مذاکرات «مهم» می باشد.

وی در این بیانیه که در خبرگزاری ریاننووستی منتشر شد، به سخنان اخیر مقامات سیاسی در خصوص «علاقه مند نبودن روسیه به حصول توافق هسته ای» نیز واکنش نشان داد و گفت: «نقش روسیه در این مذاکرات و در راه یافتن راه حل، نه تنها سازنده، بلکه بسیار خلاقانه بوده است.»

مقامات ایرانی می گویند پیشنهادی که حقوق هسته ای کشورشان را تضمین نکند، قبول نمی کنند.


نظر شما :