تائید استراق سمع از عبدالله گل

۱۴ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۹۳۹۳۰۹ سرخط اخبار

وزیر علوم، صنعت و تکنولوژی ترکیه گفت، استراق سمع از رئیس جمهوری سابق به تایید رسیده و مساله به دادستان ترکیه واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از آژانس خبری آنادولو، فکری ایشیک، وزیر علوم، صنعت و تکنولوژی ترکیه با اعلام این ادعا که کارشناسان شورای تحقیق تکنولوژیک و علوم، یک نرم افزار رمزگشایی را طراحی کردند تا اقدامات "دولت موازی" فتح الله گولن، روحانی مخالف دولت آنکارا را رصد کنند، گفت: کارشناسان این شورا با بازگذاشتن عمدی برخی از خطوط در تلفن های همراه رمزگذاری شده و از طریق یک شکاف امنیتی اقدام به شنود مکالمات تلفنی کردند. اگر نرم افزار رمزگذاری در خدمت پلیس و دستگاه قضا نبود، استراق سمع امکان پذیر نبود.

این وزیر متعهد شد دولت تمامی اقدامات را برای مقابله با شنود مکالمات انجام می دهد و از طریق محدود کردن نرم افزارها و سخت افزارهای شنود، به کم تر شدن شکاف امنیتی کمک می کند.

به عنوان بخشی از این اقدامات، توجه به سمت مساله عدم اعطای مجوز برای استفاده از دستگاه های شنود در همان اماکنی که رمزگذاری صورت می گیرد، معطوف شده است و همچنین شورای امنیت ملی تشخیص خواهد داد که چه کسانی از تلفن هایی با دستگاه شنود استفاده کنند.


نظر شما :