بایدن از اردوغان عذرخواهی کرد

۱۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۳۹۲۶۰ سرخط اخبار

بایدن به دلیل متهم کردن رئیس جمهور ترکیه به نقش داشتن در رشد داعش، از وی عذرخواهی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا امروز به خاطر اظهارات خود در خصوص «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از وی عذرخواهی کرد.
«بایدن» پیش تر در یک سخنرانی گفته بود، متحدان آمریکا در منطقه از جمله ترکیه و عربستان سعودی در رشد داعش نقش داشته اند و اردوغان نیز به او گفته ترکیه به افراد بسیاری اجازه ورود به سوریه را داده اما اکنون در تلاش است از مرزهای خود محافظت کند.
وی افزوده بود: «رئیس جمهور ترکیه پذیرفته اشتباهات او باعث رشد داعش شده است.»
اردوغان امروز با عصبانیت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «من هرگز چنین سخنی نگفته ام. اگر بایدن واقعا چنین حرفی زده باشد، باید از ما عذرخواهی کند.»
رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته بود: «هیچ شورشی خارجی از مرزهای ترکیه وارد سوریه نشده و احتمالا برخی افراد با ویزای توریستی وارد این کشور شده اند اما هیچکس با سلاح از مرز ترکیه عبور نکرده است.»
«احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه اما گفته بود که ترکیه تنها مسئول حوادث سوریه نیست.
بسیاری از اتباع غربی که این روزها دولت های متبوعه شان در صدد بازگرداندن آنها به کشور و جلوگیری از پیوستن آنها به داعش هستند، فرودگاه استانبول را به عنوان اولین پل پیوستن به داعش انتخاب می کنند. «یسرا» دختر انگلیسی سومالیایی الاصل آخرین نفر از این دست اتباع غربی است که وی هم اتفاقاً در فرودگاه استانبول فرود آمده است.


نظر شما :