استقبال حزب‌الله از پیشنهاد کمک ایران به ارتش لبنان

۱۲ مهر ۱۳۹۳ | ۲۲:۲۹ کد : ۱۹۳۹۲۵۳ سرخط اخبار

« سید هاشم صفی الدین» رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان برای مقابله با گروه های تروریستی تکفیری استقبال کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، صفی الدین تاکید کرد: هرطرفی که برای تحقق منافع ناچیزسیاسی، منطقه ای، مذهبی و یا انتخاباتی به ارتش لبنان حمله کند، خطاکار است و درحقیقت به خود و کشورش ضربه وارد کرده است.

وی اظهارداشت: هنگامی که ارتش لبنان ضعیف شود هچ طرفی برنده نخواهد بود و هرطرفی که گمان می کند برنده شده است، متوهم و خطاکار و بالاتر از اینها مجرم است زیرا علیه لبنان، ملت، ارتش و آینده آن دست به اقدام زده است.

رییس شورای اجرایی حزب الله که در یک مراسم یادبود در حسینیه شهرک حاره صیدا در جنوب لبنان سخن می گفت، اظهار داشت: اگر بخواهیم واقع بینانه و با صداقت سخن بگوییم ، هبه جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان در این مرحله حساس از نبرد آن با تروریست ها به موقع است.

صفی الدین با بیان اینکه «باید با عمل و نه حرف و شعار از ارتش لبنان حمایت کرد تا تقویت شود»، تاکید کرد که لبنان باید بابت این هبه تسلیحاتی مهم ، خوب و به موقع از ایران قدردانی کند.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران باردیگر صداقتش را در قبال لبنان با حمایت از ارتش آن در سخترین و بحرانی ترین شرایط با عمل و نه حرف و شعار ثابت کرده است.

رییس شورای اجرایی حزب الله گفت: لبنانی ها به مواضع صادقانه و نه مواضعی که برای منافع زودگذر و انتخاباتی بیان می شوند، نیاز دارند.

صفی الدین افزود: لبنانی ها که در طول سال های گذشته فقط با خرابی ها و چنددستگی ها مواجه بوده اند امروز نیازمند مشابه پیشنهاد تسلیحاتی ایران هستند.

« علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دوشنبه هفته گذشته در راس یک هیات سیاسی و امنیتی به لبنان سفر و در مدت اقامت در این کشور با « تمام سلام» نخست وزیر،« نبیه بری» رییس مجلس و « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی بر اعلام آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های دفاعی با لبنان و تجهیز ارتش این کشور به سلاح های ایرانی بر اساس درخواست بیروت تاکید کرد.

وی اظهارداشت: تحویل سلاح های مورد نیاز ارتش لبنان برای مبارزه با تروریسم خیلی طول نخواهد کشید و در سفر قریب الوقوع « سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به ایران تحویل می شود.

فهرست سلاح های پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای ارتش لبنان با هدف افزایش توانایی آن در رویارویی با تروریسم ، تحویل دولت این کشور شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اخبار دریافتی همچنین حاکی است که نیازمندی های ارتش لبنان براساس فهرستی که « سمیرمقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان ارائه خواهد کرد، در تهران مورد بررسی قرار می گیرد.

وزیر دفاع لبنان جمعه شب در گفت وگو با شبکه المنار لبنان اعلام کرد که در چارچوب یک سفر رسمی تا ده روز آینده برای بررسی کمک های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان به تهران سفرخواهد کرد.

وی گفت که در راس یک هیات نظامی متشکل از افسران ارشد ارتش لبنان به تهران می رود.

کلید واژه ها: ارتش لبنان


نظر شما :