پیمان امنیتی کابل-واشنگتن احتمالاً سه‌شنبه امضا می‌شود

۰۵ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۹۳۸۹۳۷ سرخط اخبار

مشاور امنیت ملی افغانستان با اشاره به اینکه پیمان امنیتی کابل-واشنگتن به احتمال قوی روز سه شنبه امضا می شود، گفت: در شگفتم که پناهگاه های داعش در عراق و سوریه هدف قرار داده می شود اما به کشور حامی طالبان فشاری وارد نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «رنگین دادفر سپنتا» مشاور امنیت ملی افغانستان که لحظاتی پیش در کنفرانس بین المللی گفت وگوهای امنیتی در هرات سخن می گفت، ضمن تقدیر از حضور و همکاری نظامی کشورهای مختلف در راستای سقوط طالبان، اظهار داشت: بارها از ابهام در مورد افغانستان انتقاد کرده و بار دیگر می گویم در شگفتم که پناهگاه های داعش در عراق و سوریه هدف قرار داده می شود اما به کشور حامی و تأمین کننده طالبان که پناهگاه و آموزش گاه های این گروه در آن قرار دارد، هیچ گونه فشاری آورده نمی شود.

وی افزود: پرداختن محض به معلول، کاری را از پیش نمی برد و باید علیه  پناه گاه ها، خاستگاه ها و منابع مالی تروریست ها اقدام جدی و اساسی اتخاذ شود.

اسپنتا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با این که نسبت به نحوه مبارزه با طالبان انتقاد دارم و در مورد قدرت گیری طالبان هشدار می دهم اما از امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن که قرار است سه شنبه توسط رئیس جمهور جدید امضا شود، اعلام پشتیبانی می کنم.

سومین کنفرانس بین المللی گفت وگوهای امنیتی در هرات توسط انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان با حضور مهمانان خارجی و داخلی  و همچنین کارشناسان امور امنیتی برگزاری می شود.


نظر شما :