اظهارات اردوغان درباره تروریسم در راه سفر به قطر

۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۹۳۸۳۶۰ سرخط اخبار

واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد کشورش از هیچ تلاشی برای نابودی گروههای تروریستی دریغ نخواهد کرد.
رجب طیب اردوغان پیش از عزیمت به قطر در کنفرانس خبری در فرودگاه بین المللی آتاتورک درباره موضع ترکیه در برابر گروههای تروریستی گفت : « موضع آنکارا در برابر گروههای تروریستی در داخل و خارج کشور کامل روشن است و تلاش های ترکیه برای
مقابله با این گروهها با جدیت و بدون وقفه تداوم خواهد داشت».
اردوغان در حالی راهی قطر شد که جان کری وزیر امور خارجه دو روز پیش در آنکارا با مقامات ترکیه درباره راهبرد جدید واشنگتن برای نابودی گروه داعش در عراق و سوریه گفتگو کرد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه نقل از اردوغان گزارش داد ترکیه بارها نگرانی شدید خود را اشکال مختلف تروریسم در منطقه اعلام کرده است .
رئیس جمهور ترکیه گفت :« ما با تمام توان با گروههای تروریستی در داخل کشور و در خارج از مرزها خود مبارزه می کنیم ».
به گزارش خبرگزاری آلمان از استانبول ، رجب طیب اردوغان و جان کری در دیدار روز جمعه در آنکارا که دو ساعت و نیم طول کشید ،درباره راهبرد جدید آمریکا برای نابودی داعش درعراق و سوریه گفتگو کردند .
اردوغان گفت :« با مقامات قطر درباره تازه ترین تحولات منطقه به ویژه گسترش فعالیت گروه داعش که کشورهای منطقه را بسیار نگران کرده است ، و راههای مقابله با آن گفتگو خواهم کرد».
گفتنی است ترکیه پیشنهاد آمریکا برای پیوستن به ائتلاف جدید واشنگتن با کشورهای منطقه برای مقابله با داعش را نپذیرفته است . عناصر داعش از سه ماه پیش با یورش به کنسول گری ترکیه در موصل دست کم 49 دیپلمات ترک را ربودند و آنکارا به سبب نگرانی از اینده دیپلمات های ترک پیشنهاد واشنگتن را رد کرد.

 

کلید واژه ها: آنکارا


نظر شما :