نشست 3 مهر شورای امنیت به ریاست اوباما برگزار می‌شود

۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۱ کد : ۱۹۳۷۸۹۵ سرخط اخبار

نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که نشست سوم مهر شورای امنیت، به ریاست رئیس جمهور آمریکا و با موضوع تحولات عراق و سوریه، برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل روز 3 مهر ماه (25 سپتامبر) روز چهارشنبه به ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا تشکیل جلسه می دهد. قرار است در این نشست، در مورد تهدیدات ناشی از حضور جنگجویان خارجی در عراق و سوریه بحث و گفت وگو شود.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه با اعلام این خبر، گفت این نشست شورای امنیت در سطح سران کشورها و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، برگزار می شود.

پیش از این هم اعلام شده بود که اوباما امسال یک نشست شورای امنیت را میزبانی می کند، اما تاریخ دقیق این نشست اعلام نشده بود.

این دومین بار است که نشست شورای امنیت به ریاست اوباما برگزار می شود. پیش از این در سال 2009 نشست شورای امنیت با موضوع اشاعه تسلیحات هسته ای، به ریاست اوباما برگزار شد.

پاور با اشاره به رشد آمار افراط گرایانی که برای جنگ به سوریه و عراق سفر می کنند، گفت آمریکا تلاش می کند تا در نشست شورای امنیت، قطعنامه ای را در رابطه با تهدید ناشی حضور اتباع خارجی در سوریه و عراق، تصویب کند.

آمریکا از آغاز بحران در سوریه، که حالا به عراق کشیده شده است، اصلی ترین حامی مالی و تسلیحاتی مخالفان سوریه بوده است. در دو هفته اخیر زمزمه هایی مبنی بر احتمال انجام اقدام نظامی در سوریه، مطرح شده است.

کلید واژه ها: نشست شورای امنیت نشست شورای


نظر شما :