نتانیاهو: توقف جنگ در غزه به قطر، ترکیه و ایران بستگی دارد!

۳۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۳۷۲۸۸ سرخط اخبار
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در یک کنفرانس خبری در تل آویو اعلام کرد توقف جنگ در غزه به سه کشور ایران، ترکیه و قطر بستگی دارد.
 
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نتانیاهو که در یک کنفرانس خبری به همراه موشه یعالون وزیر دفاع شرکت کرده بود ، گفت:" ما از تلاش های دیپلماتیک مصر قدردانی می کنیم و کابینه و پارلمان اسراییل طرح مصر را برای آتش بس پذیرفتند. اگر کسی می خواهد جنگ در غزه تمام شود باید حماس را متوقف کند. جهان عرب که روابط خوبی با حماس ندارند. برای این کار باید قطر ، ترکیه و ایران که با حماس روابط دارند، به این گروه فشار بیاورند.
 
نتانیاهو در سخنان خود با ادعای اینکه ذهنیت رهبران حماس مبنی بر ضعیف کردن اسراتییل با ادامه جنگ و حملات راکتی ذهنیتی اشتباه است، گفت : ما نه به دنبال صلح و آتش بس فوری هستیم و نه جنگ می خواهیم بلکه می خواهیم امنیت شهروندان مان تامین شود، چه این کار با جنگ و حمله باشد و چه با آتش بس.
 
نتانیاهو در ادامه رهبران حماس را تهدید کرد که اگر فکر می کنند امنیت اسراییل را با شلیک موشک هایشان می توانند تهدید کنند باید بدانند هر ضربه ای که به اسراییل می زنند هفت برابر آن را دریافت خواهند کرد.
 
اسراییل از بامداد سه شنبه و از زمان پایان مهلت قانونی آتش بس 5 روزه که دو دوره تمدید شد بار دیگر حملات خود را به منطقه غزه از سر گرفته است.
 
طبق آمار ها تا کنون بیش از 2050 شهروند فلسطینی در اثر حملات اسراییل در 40 روز گذشته کشته شده و دهها هزار نفر، خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.
 
اسراییل در حمله اخیر به غزه با واکنش اعتراضی بخش بزرگی از افکار عمومی جهانی مواجه شد اما نخست وزیر این رژیم بدون اعتنا به این مخالفت ها همچنان به آتش باران باریکه غزه و کشتار مردم بی دفاع آن ادامه می دهد.

کلید واژه ها: حماس اسراییل


نظر شما :