8 شهید و بیش از 50 زخمی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه

۲۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۳۷۲۴۵ سرخط اخبار

در پی عدم توافق گروه های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره و نقض آتش بس در حملات رژیم صهیونیستی که سه شنبه شب نوار غزه از جمله خانه ی یکی از رهبران حماس را هدف قرار داد، دست کم هشت تن شهید شده و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "موسی ابومرزوق"، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حمله ای سعی کرد تا "محمد الضیف"، فرمانده کل گردان های عزالدین قسام، شاخه ی نظامی جنبش حماس را به شهادت برساند.

 

تلاش ناکام برای ترور فرمانده کل گردان های عزالدین قسام

ابومرزوق خاطرنشان کرد که همسر و دختر محمد الضیف در حملات هوایی رژیم صهیونیستی که خانه ای را در شهر غزه هدف قرار داد، به شهادت رسیدند که هدف از این حمله تلاش برای ترور فرمانده کل عزالدین قسام بوده است.

 

وی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی دروغ گفته است که سه شنبه شب از غزه موشک هایی شلیک شده است و این رژیم تدابیر متعددی را اتخاذ کرده که تمامی آن ها با هدف اجرای این ترور بوده است.

 

ابو مرزوق گفت: حماقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل باعث شد که به کارنامه وی جنایت جدید هدف قرار دادن غیرنظامیان و نقض توافق ها و پیمان نامه ها ثبت شود.

 

حملات رژیم صهیونیستی به خانه خانواده "الدلو" به شهادت یک زن و یک دختربچه و زخمی شدن 45 تن دیگر انجامید.

گفتنی است که در نتیجه این حملات چندین فلسطینی شهید یا زخمی شده اند که از جمله آنها می توان به همسر و دختر محمد ضیف فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" اشاره کرد.

 

در حملات هوایی رژیم صهیونیستی که خانه ای در "دیر البلح" در مرکز نوار غزه هدف قرار داد هفت تن از جمله یک زن باردار و سه کودک شهید شده و هشت تن دیگر زخمی شدند.

در حال حاضر شمار شهدا به 2027 نفر و شمار مجروحان به بیش از 10250 نفر رسیده است.

 

همچنین در دیگر حملات رژیم صهیونیستی که مناطق متعددی را در نوار غزه هدف قرار داد چندین تن دیگر زخمی شدند.

 

وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرده است که هزاران تن از خانه هایشان در شرق غزه از هراس از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی فرار کرده اند.

 

 

شلیک موشک ها به اراضی اشغالی

 

در میان این تجاوزهای رژیم صهیونیستی، گروه های فلسطینی 30 موشک به چندین منطقه در جنوب اراضی اشغالی شلیک کردند که سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی حملات چندین موشک را ناکام گذاشت، اما ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک موشک به منطقه تل آویو اصابت کرده است.

 

گردان های عزالدین قسام نیز اعلام کردند که موشک M-75 به شهر قدس شلیک کرده ، اما پلیس رژیم صهیونیستی تصریح کرد که حمله این موشک را خنثی کرده و تاکنون هیچ اخباری مبنی بر وقوع تلفات جانی یا مالی در پی این حمله منتشر نشده است.

 

فعالان جنبش حماس اعلام کردند که 30 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده اند که یکی از آن ها فرودگاه "بن گوریون" نزدیک تل آویو را هدف قرار داده است که این فرودگاه، فرودگاه بین المللی اصلی در اراضی اشغالی است.

شاخه ی نظامی جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که این موشک ها را به این دلیل به سمت اراضی اشغالی شلیک می کند که رژیم صهیونیستی آتش بس را نقض کرده است.

در همین حال گردان های شهدای الاقصی و تیپ های ناصر صلاح الدین و گردان های مجاهدین از هدف قراردادن مناطق اراضی اشغالی که نزیک به نوار غزه هستند، خبر دادند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که در پاسخ به شلیک سه موشک از نوار غزه، مناطق مختلفی را در غزه هدف قرار داده است.

 

سخنگوی نتانیاهو نیز اتهام های طرف فلسطینی مبنی بر اینکه تل آویو آتش بس را نقض کرده، تکذیب و اعلام کرد که شلیک موشک ها از غزه ادامه مذاکرات را غیرممکن می سازد.

 

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی خواهان گشودن پناهگاه ها در فاصله 80 کیلومتری از مرزهای غزه شد و علت این اقدام را حملات موشکی فلسطینی ها اعلام کرد.

"اسرائیل مسوول نقض آتش بس است"

همزمان "عزت الرشق" از رهبران برجسته حماس رژیم صهیونیستی را مسئول از سرگیری مجدد خشونت ها خواند و هشدار داد که این رژیم با از سرگیری درگیری ها میان دو طرف "روی آرامش را به خود نخواهد دید".

 

وی افزود: تا زمانی که مردم ما احساس آرامش نکنند اسرائیل نیز از آرامش برخوردار نخواهد شد و این اسرائیل است که این حملات را آغاز کرده است.

 

همزمان "عزام الاحمد"، رئیس هیأت مذاکره کننده فلسطینی سه شنبه شب گفت که آتش بس نقض شد و رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را بر عهده دارد.

مذاکرات آتش بس دشوار است

از سوی دیگر، "سامح الشکری" وزیر خارجه مصر در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز عربی گفت که مذاکرات غیرمستقیم میان فلسطینی های و اسرائیلی ها دشوار است.

 

وی خاطرنشان کرد که موضع مصر در مذاکرات بر مبنای دفاع از حقوق قانونی ملت فلسطین بوده است.

تبعید یکی از رهبران فلسطینی از کرانه باختری

از سوی دیگر، خانم "خالده جرار"، از رهبران جبهه مردمی آزادسازی فلسطین اعلام کرد: ارتش اسرائیل بامداد امروز به خانه اش در شهر رام الله واقع در کرانه باختری حمله و به وی اعلام کرد که ارتش این رژیم تصمیم گرفته است وی را به اریحا منتقل کند.

 

این اولین تصمیم برای اخراج داخلی است که توسط رژیم صهیونیستی در خصوص یکی از رهبران فلسطینی از دهه های گذشته صادر می شود.

 

"خالده" که یکی از اعضای شورای قانونگذاری فلسطین است، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: ارتش اسرائیل تصمیم اخراج وی را به همراه نقشه ای به وی تحویل داد که در این نقشه مکانی که باید ظرف 24 ساعت به آن برود مشخص شده است و در آن اعلام شده است که وی نباید به شهر رام الله برگردد.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی حماس نوار غزه اراضی اشغالی


نظر شما :