با امپراتوری آمریکا مقابله می‌کنیم

۲۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۸ کد : ۱۹۳۷۰۷۹ سرخط اخبار

رئیس جمهور بولیوی در مراسم افتتاحیه اجلاس اوناسور گفت ما همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در نسل کشی غزه را غیر قابل قبول دانسته و به شدت محکوم می کنیم.

به گزارش فارس، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی ضمن بیان این اظهارات در مراسم افتتاحیه نخستین انجمن مشارکت مردم در ایجاد همگرایی با اتحادیه ملت های آمریکای جنوبی (اوناسور) از اعضای این اتحادیه خواست تا بیانیه ای مبنی بر محکومیت اسرائیل صادر کنند.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: «مورالس» به شدت نقش و همدستی ایالات متحده آمریکا را در اقدامات خشونت آمیز از جمله بمب گذاری ها در عراق، بی ثباتی در اوکراین، تحمیل تحریم ها در برابر روسیه و در آخر از همه مهم تر حملات رژیم صهیونیستی در نوار محصور شده غزه را مورد انتقاد قرار داده و محکوم کرد.

رئیس جمهور بولیوی هنگام بیان اظهاراتی پیرامون همدستی اسرائیل و آمریکا در جنایات وحشیانه و بی رحمانه علیه مردم فلسطین گفت: ما همدستی آمریکا و رژیم صهیونیستی در اعمال نسل کشی را غیر قابل قبول دانسته و به شدت محکوم می کنیم.

«مورالس» همچنین حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی با بهره گیری از سلاح ها، پول و سیاست خارجی آمریکا در برابر نوار محصور ساحلی غزه را غیر قابل قبول و نابخشودنی خواند و محکوم کرد.

رئیس جمهور بولیوی تاکید کرد: ریشه دخالت آمریکا در بسیاری از کشورها مشهود بوده و رویای این کشور دسترسی به منابع طبیعی همچون نفت،گاز و...  این کشورها است، از این رو ما نیز با امپراتوری آمریکا مقابله می کنیم.

به گزارش فارس، در سال 2009، کمیته نروژی صلح نوبل بار دیگر در یک انتخاب به شدت بحث برانگیز، «باراک اوباما» رئیس جمهور امریکا را به علت آنچه «تلاش فوق العاده برای تقویت دیپلماسی بین المللی و ترغیب به همکاری میان مردم» می خواند، برنده جایزه صلح نوبل اعلام و به وی اهدا کرد.

پیش از اوباما 2 رئیس جمهور دیگر آمریکا این جایزه را در زمان ریاست جمهوری دریافت کرده بودند ولی اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکاست که در اولین سال ریاست جمهوری خود آن را دریافت کرد.

اهدای این جایزه باعث برانگیخته شدن واکنش های انتقادی از سوی رهبران جهان شد.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی بولیوی


نظر شما :