فرانسه به کردستان عراق سلاح می‌فرستد

۲۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۳۷۰۵۴ سرخط اخبار

دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه از تصمیم این کشور برای ارسال تسلیحات به اقلیم کردستان عراق تا ساعاتی دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با بغداد، پاریس «تا ساعاتی دیگر» ارسال سلاح به اقلیم کردستان عراق برای مبارزه با دولت اسلامی را آغاز می کند.

این بیانیه افزود: فرانسه طی ساعات آینده بمنظور حمایت از ظرفیت عملیاتی نیروهای درحال مبارزه با دولت اسلامی و جهادگرایانی که در حال پیشروی به سوی بغداد هستند، اقدام به ارسال سلاح به عراق می کند. 

در بیانیه الیزه همچنین آمده است: «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه تصمیم گرفته طبق هماهنگی های انجام شده با بغداد، بمنظور پاسخگویی و برآورده کردن نیازهای ضروری و فوری اعلام شده از سوی مقامات منطقه ای کردستان عراق، تا ساعات آینده اقدام به ارسال سلاح به این کشور کند.

انتشار این خبر در حالی صورت می گیرد که «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه نیز طی مصاحبه ای با تشویق اعضای اتحادیه اروپا برای تجهیز کردهای عراق، از کشورهای عضو این اتحادیه خواسته سریعا در این خصوص تصمیم گیری کنند.

خشونت ها در عراق پس از آن شدت گرفت که شبه نظامیان تکفیری داعش 20 خرداد (10 ژوئن) موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق و نیز شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین را تصرف کردند. تکریت پس از چندی دوباره تحت کنترل ارتش عراق قرار گرفت.

سربازان ارتش عراق با حمایت نیروهای قبیله ای و داوطلبان به شدت با شبه نظامیان داعش در جبهه های مختلف درگیر هستند و تا به حال موفق شده اند شبه نظامیان را از چند منطقه بیرون کنند.


نظر شما :