سیاست اوباما در قبال ایران فاجعه است

۲۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۳۷۰۴۴ سرخط اخبار

روزنامه «واشنگتن پست» روز سه شنبه در مطلبی به قلم «جنیفر رابین» سیاست های رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران را فاجعه بار توصیف کرده و نوشته است که ایران توانست با استفاده از رویکردهای «باراک اوباما» مدت ها تحریم ها را ثابت نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «واشنگتن پست» روز سه شنبه در مطلبی به قلم «جنیفر رابین» که عموما یادداشت هایی در راستای سیاست های جمهوری خواهان و با دیدگاهی ضدایرانی منتشر می کند، سیاست های «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور در قبال ایران را «فاجعه بار» توصیف کرده است.

رابین در یادداشت خود با اشاره به تلاش «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا برای فاصله گرفتن از سیاست های اوباما، نوشته است که وی نیز همراه با اوباما در آنچه که اکنون آمریکا با آن روبروست، مقصر است.

در بخشی از این مطلب آمده است: «ببیند که رژیم ایران از زمانی که اوباما روی کار آمده، چه چیزهایی به دست آورده است. آن ها با متقاعد کردن تیم اوباما-کلینتون به اینکه «تعامل» ایده خوبی است، سال ها تحریم ها را در پایین ترین میزان نگه داشتند.»

نویسنده این مطلب با برشمردن اتهاماتی علیه ایران و بیان اینکه «تهران اکنون از هر زمان به ظرفیت تسلیحات هسته ای نزدیک تر است»، نوشته است: «رژیم ایران...دولت (آمریکا) را به سمتی برد که هم «تاریخ انقضا» (در توافق هسته ای) را بپذیرد و هم در توافق موقت به حق ایران برای غنی سازی اشاره کند.»

بر اساس توافق موقتی که سوم آذر سال گذشته میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد، ایران در توافق نهایی می تواند یک برنامه غنی سازی داشته باشد. میزان این غنی سازی بر اساس نیازهای عملی و توافق همه طرف ها تعیین می شود. همچنین توافق نهایی باید دوره ای داشته باشد و پس از آن برنامه هسته ای ایران مانند اعضای عادی و بدون محدودیت های بیشتر، ادامه می یابد، که به این شرط «تاریخ انقضا» توافق گفته می شود.

رابین در پایان یادداشت خود کلینتون را به تلاش برای تغییر واقعیات تاریخی متهم کرده و نوشته است که تمام اقداماتی که در دولت اوباما برای محدود کردن ایران انجام گرفته، بی نتیجه باقی مانده است.


نظر شما :