فابیوس راهی عراق شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۹۳۶۹۳۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه فرانسه صبح امروز در چارچوب سفری پاریس را به مقصد عراق ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نشریه فرانسوی اوئست فرانس، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه امروز یکشنبه در چارچوب سفر به عراق، وارد بغداد شده و پس از آن به اربیل مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق خواهد رفت.

وی در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه فرانسه را به مقصد عراق ترک کرد و قرار است پیش از عزیمت به اربیل با «هوشیار زیباری» همتای عراقی خود در بغداد دیدار و گفت وگو کند و به نظارت بر روند تحویل کمک های بشردوستانه فرانسه به غیرنظامیان و آوارگانی که از حملات تروریست های گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) گریخته اند، بپردازد.

وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد: «این نخستین محموله کمک های فرانسه است که بمنظور پاسخگویی فوری به نیازهای اولیه آوارگان ارسال می شود.»

وی افزود: «در شرایطی که صدها هزار نفر به واسطه پیشروی های داعش گریخته اند، وزارت امور خارجه فرانسه همبستگی این کشور را با مردم تحت تأثیر حملات و وحشیگری های تروریست ها اعلام می کند و این سفر اقدامی در راستای حمایت از مردم عراق است.»

کاخ ریاست جمهوری فرانسه شب گذشته اعلام کرد این کشور تا ساعاتی دیگر به عراق کمک های بشردوستانه ارسال می کند.

خشونت ها در عراق پس از آن شدت گرفت که شبه نظامیان تکفیری داعش 20 خرداد (10 ژوئن) موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق و نیز شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین را تصرف کردند. تکریت پس از چندی دوباره تحت کنترل ارتش عراق قرار گرفت.

سربازان ارتش عراق با حمایت نیروهای قبیله ای و داوطلبان به شدت با شبه نظامیان داعش در جبهه های مختلف درگیر هستند و تا به حال موفق شده اند شبه نظامیان را از چند منطقه بیرون کنند.


نظر شما :