تعهد اولاند بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به عراق

۱۹ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۳۶۹۲۶ سرخط اخبار

رئیس جمهوری فرانسه گفت: پاریس اولین کمک بشردوستانه خود را به ده ها هزار عراقی که اکثرا مسیحیان محاصره توسط داعش هستند، ارسال کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: پاریس با پیوستن به اقدامات آمریکا و انگلیس برای حمایت از غیرنظامیان نخستین کمک بشردوستانه خود به عراق را ارسال کرده و متعهد می شود تا در کنار قربانیان غیرنظامی اقدامات خصمانه داعش بایستد.

اولاند در اطلاعیه رسمی که توسط دفتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد تصمیم کشورش را برای درخواست از جامعه بین المللی و شرکای اروپایی به منظور انجام اقدامات فوری در راستای رسیدگی به نیازهای فوری بشردوستانه مردم عراق ابراز کرد.

اولاند در تماسی تلفنی با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود درباره دوره های همکاری هایشان برای کمک به نیروهایی که با شبه نظامیان داعش در حال مبارزه هستند و همچنین در رابطه با تامین کمک های فوری برای مردم در معرض خطر مذاکره کرد.

ده ها هزار آواره عراقی با امید دستیابی به منطقه کردستان در شمال عراق به کوهستان ها فرار کرده اما در آنجا بدون آب و غذا گیر افتاده اند.


نظر شما :