نابودی ۶۰ درصد تسلیحات شیمیایی سوریه

۱۵ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۹۳۶۸۰۱ سرخط اخبار

آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد ۶۰ درصد از ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه را نابود کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، آمریکا، شورای امنیت سازمان ملل را مطلع کرد که 60 درصد از ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه را خنثی کرده است.

«مارک لیال گرانت»، سفیر انگلیس در سازمان ملل و رئیس کنونی شورای امنیت گفت، آمریکا بعد از برگزاری ویدئو کنفرانس «سیگرید کاگ» که رئیس گروه ناظر بر نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه است، این گزارش را ارائه کرد.

گرانت افزود: کاگ گزارش داد، سه شنبه نشستی در بیروت برگزار شد تا روش های تخریب 12 سایت تولید تسلیحات شیمیایی سوریه را تعیین کند. او گفت، تعیین این روش ها 6 ماه به طول می انجامد.

گرانت گفت که در نشست پشت درهای بسته شورای امنیت اعلام کرده، انگلیس نابودی پیش ماده شیمیایی برای تولید تسلیحات شیمیایی و اسید هیدروکلوریک را هفته جاری به پایان خواهد رساند. بنابراین پیشرفت خوبی در نابودی سلاح های شیمیایی در خارج از سوریه حاصل شده است.

گرانت افزود: آمریکا به شورای امنیت اعلام کرد زمانی که نابودی همه تسلیحات شیمیایی سوریه به اتمام رسید، پسماند آن را برای دفع نهایی به آلمان و فنلاند، ارسال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سوریه سال گذشته همزمان با تهدید آمریکا برای انجام حملات هوایی علیه این کشور، با نابودی تسلیحات شیمایی خود موافقت کرد.


نظر شما :