نقش بندر در کنفرانس مخالفان مالکی در اردن

۳۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۰ کد : ۱۹۳۶۱۶۸ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:

روزنامه عراقی الصباح به نقل از «منابع مطلع» خبر داد که هزینه های مالی برگزاری کنفرانس موسوم به اپوزیسیون عراق در اردن از سوی بندر بن سلطان، رئیس دستگاه امنیتی عربستان، تأمین شده است.

در این گزارش آمده که بندر بن سلطان 20میلیون دلار برای برگزاری این کنفرانس در اردن پرداخته و ساعاتی پیش از آغاز کنفرانس از خاک اردن خارج شده است.

این گزارش می افزاید که اکثر کسانی که در این کنفرانس شرکت کرده اند بدون ویزا و هرگونه اقدامات قانونی وارد خاک اردن شده است.

این منابع به این روزنامه گفته اند که دور دوم این کنفرانس در ماه آینده با حضور همان افراد و با حضور نمایندگان برخی دستگاه های امنیتی کشورهای منطقه در استانبول برگزار خواهد شد.

برگزاری این کنفرانس به مخالفت شدید مقامات عراقی مواجه شد و بسیاری از آنان آن را تلاش برای سرنگونی روند سیاسی جاری در عراق دانستند.

از سوی دیگر روزنامه الحیات طی گزارشی خبر داد که کنفرانس موسوم به نیرهای اپوزیسیون عراق که در اردن برگزار شد به دعوت دربار اردن و با حضور بعثی ها و همه مخالفان روند سیاسی کنونی در عراق برگزار شده است.

در این گزارش به نقل از «منابع مطلع» آمده که اردن با برگزاری این کنفرانس در پی ایجاد تریبونی برای مخالفان نوری مالکی است و افزود که برگزاری این کنفرانس نتیجه تفاهمات میان اردن و ایالات متحده بوده است.

این گزارش تأکید کرده که افراد وابسته به حزب بعث و نمایندگان عشایر اهل سنت و برخی علمای اهل سنت در این کنفرانس شرکت داشته اند.

کلید واژه ها: اردن


نظر شما :