روایت امیرعبداللهیان از سفر شمخانی به عراق

۳۰ تیر ۱۳۹۳ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۳۶۱۰۸ سرخط اخبار

معاون وزیر امور خارجه کشورمان که دبیر شورای عالی امنیت ملی را در سفر به عراق همراهی می کرد، در بازگشت از این سفر، آن را مهم و مفید ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حسین امیر عبداللهیان پس از بازگشت به تهران گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدارهای مهم و مفیدی با مراجع عظام، گروه ها و شخصیت های عراقی داشتند.

وی در گفت وگو با العالم درباره بحران عراق گفت: صهیونیست ها با همکاری برخی کشورها و با به کارگیری گروه های تکفیری و پس مانده های صدام در صدد تبدیل عراق به سوریه دیگری هستند، اما نیروهای مسلح و مردمی عراق قاطعانه به همه اشکال ترویسم در عراق خاتمه خواهند داد.

وی با اشاره به نشست تکفیری های عراق در پایتخت اردن، افزود: برگزاری همایش ها و جلسات رسمی تکفیری ها در اردن نه تنها برای این کشور مصونیت نمی آورد، بلکه آن را در مسیر پرتگاه ناامنی قرار می دهد. امنیت منطقه مقوله ای تفکیک ناپذیر است و خطای برخی کشورها در فرصت دادن به تروریست ها کل منطقه را به مخاطره خواهد انداخت.

معاون وزیر امور خارجه گفت: نیروهای مسلح و مردمی عراق با اشتیاق کامل و بر مبنای تکلیف شرعی از وجب به وجب سرزمین عراق دفاع می کنند و ما به حمایت قاطع خود از همه عراق اعم از مناطق کردی، سنی و شیعی در مبارزه با تروریسم ادامه می دهیم.

وی تاکید کرد: رهبران دینی و سیاسی عراق با درک صحیح شرایط، روند سیاسی را هم زمان با مبارزه علیه تروریست ها و توطئه گران ادامه می دهند.


نظر شما :