ظریف: هنوز با تمدید زمان مذاکرات موافقت نکرده‌ایم

۲۵ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۵۰ کد : ۱۹۳۵۹۱۲ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که ایران هنوز با تمدید زمان مذاکرات موافقت نکرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، ششمین دور مذاکرات ایران و ١+٥ حدود دو هفته است که در شهر وین در جریان می باشد. یکشنبه ٢٢ تیرماه این شهر شاهد حضور وزرای خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی ( آلمان، فرانسه و انگلستان) بود و البته سه وزیر اروپایی همان روز به پایتخت هایشان بازگشتند اما جان کری تا دیروز هم در وین بود. با اینکه از قبل اعلام شده بود که کری به قاهره می رود ولی روز گذشته کری در نشستی خبری اعلام کرد که به واشنگتن خواهد رفت تا جزییات مذاکرات را به کنگره و اوباما منتقل کند.

از بعدازظهر دیروز و پس از اظهارات ظریف در جمع خبرنگاران اینگونه برداشت شد که قرار است مذاکرات تمدید شود. در همین راستا اظهارات ضد و نقیضی در برخی رسانه ها منتشر شد.

خبرنگار فارس امروز مطلع شد که هنوز ایران تصمیمی در خصوص تمدید مذاکرات نگرفته است. در همین راستا «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفت: «هنوز با تمدید زمان مذاکرات موافقت نکرده ایم.»

وزیران خارجه ایران و 6 کشور به همراه «کاترین اشتون» سوم آذز سال گذشته در ژنو به توافقی تحت عنوان برنامه مشترک اقدام دست یافتند که این توافقنامه در تاریخ 30 دی ماه وارد مرحله اجرا شد، که 29 تیر ماه سال جاری زمان پایان 6 ماه اول گام اول است. از 30 دی ماه تاکنون پنج دور مذاکره در مورد گام پایانی برگزار شده و ششمین دور این مذاکرات نیز روز 13 تیر ماه رسما آغاز شد. البته تیم مذاکره کننده ایرانی یازده تیر ماه به این منظور به وین سفر کرد و از آن روز رایزنی های فشرده ای را انجام داد. پیشتر اعلام شده بود که مذاکرات تا 29 تیر ماه ادامه دارد.

کلید واژه ها: تیر ماه


نظر شما :