عمار حکیم: داعش را غافلگیر می‌کنیم

۲۳ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۳۵۷۸۸ سرخط اخبار


رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد: اگر گروه تروریستی داعش به بغداد نزدیک شود، آن ها را غافلگیر خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در سخنانی که در مراسم سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) ایراد کرد، افزود: گروه تروریستی داعش می خواهد خود را به بغداد برساند و اگر این اتفاق بیفتد با مبارزات خود مقابل گروه های تکفیری آن ها را غافلگیر خواهیم کرد و برای حفاظت از پایتخت به دژی محکم تبدیل می شویم.
از سوی دیگر، مجلس اعلای اسلامی عراق، با اشاره به آغاز روند انتخاب نامزد آینده پست نخست وزیری گفت: دو هفته دیگر برای تعیین نخست وزیر بسیار تعیین کننده خواهد بود.
فادی شمری، از اعضای مجلس اعلای عراق نیز گفت: پارلمان که قرار بود بعد از اطمینان سنی ها از انتخاب نامزد خود و همچنین توافق با ائتلاف گروه های ملی بر سر انتخاب شیخ همام حمودی معاون رئیس پارلمان، رئیس پارلمان را انتخاب کنند در دور اول خود با شکست روبه رو شد و راه به جایی نبرد.
وی افزود: عدم حضور نمایندگان کرد در پارلمان آن هم به دلیل شرایط بد آب و هوایی مانعی در روند انتخاب رئیس پارلمان خواهد بود.
شمری به وجود تفاهم ها و اجرای خواسته مرجع دینی کشور و همچنین بر لزوم احترام به زمان بندی های قانونی که برای انتخاب رئیس پارلمان و معاون آن مشخص شده، تاکید کرد و افزود: توافق نسبی با کردها صورت گرفته که برهم صالح نامزد انتخابات رئیس جمهوری شود.
وی افزود: اسامی زیادی از شخصیت های معروف و با درایت از رهبران ائتلاف گروه های ملی، برای تصدی پست نخست وزیری پیشنهاد شده است.
شمری با اشاره به اینکه دو هفته آینده برای تعیین نخست وزیر تعیین کننده خواهد بود گفت: بعد از تعیین نامزد سنی ها برای ریاست پارلمان اتفاقات مهم مثبتی در این زمینه رخ خواهد داد و گشایش هایی شده است.
پیش تر مهدی حافظ، مسن ترین نماینده در پارلمان عراق، جلسه دوم پارلمان را به فردا (سه شنبه) موکول کرد.
فراکسیون های حاضر تاکنون به طور قطعی با اسامی نامزدهای تصدی پست ریاست پارلمان، رئیس جمهور و نخست وزیر به توافق نرسیده اند.
 


نظر شما :