3.5 میلیون رای در افغانستان بازشماری می شود

۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۵ کد : ۱۹۳۵۶۳۹ سرخط اخبار

رئیس جمهور افغانستان از کمیسیون‎های انتخاباتی و 2 کاندیدای ریاست جمهوری خواست که در بررسی آرای بیش از 8 هزار محل رأی دهی با دفتر نمایندگی سازمان ملل در امور افغانستان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار بیانیه‎ای گفت: نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان در جلسه‎ای با حضور کرزی، معاونان ریاست جمهوری، دادستان کل، رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای قانون اساسی و اعضای کمیسیون‎های انتخاباتی طرح پیشنهادی این سازمان برای حل مشکل انتخابات را ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است «یان کوبیش» نماینده سازمان ملل متحد پس از مذاکره با 2 کاندیدای ریاست جمهوری، طرح پیشنهادی این سازمان را برای حل مشکلات انتخاباتی و بازرسی بیش از 8 هزار محل رأی دهی به مجلس ارائه کرد.

نماینده سازمان ملل متحد گفته است که طرح پیشنهادی بازرسی بیش از 8 هزار محل رأی دهی را به طور رسمی به کمیسیون های انتخاباتی می فرستد.

اطلاعیه مذکور افزوده است که حامدکرزی رئیس جمهور این کشور از کمیسیون‎های انتخاباتی و 2 کاندیدای ریاست جمهوری خواسته که در بررسی آرای بیش از 8 هزار محل رأی دهی با دفتر نمایندگی سازمان ملل همکاری کنند.

همچنین در این اطلاعیه گفته شده که رئیس جمهور افغانستان بنا بر توافق 2 کاندیدای ریاست جمهوری مبنی بر میانجگیری سازمان ملل برای دست یابی به راه حل معضل و بن بست انتخاباتی طرح پیشنهادی سازمان ملل را تائید کرده است.

این در حالی است که شمارش آرا بیش از 8 هزار محل رأی دهی که شامل 3.5 میلیون رأی و 43 درصد مجموع آرا است از طرف ستاد انتخاباتی عبدالله پیشنهاد شده بود.


نظر شما :