اشرف غنی: به پاکی آرای خود ایمان دارم

۱۷ تیر ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۱ کد : ۱۹۳۵۵۰۹ سرخط اخبار

اشرف غنی احمد زی، در نشستی خبری در خانه خود اعلام کرد منتظر اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی می ماند اما در هر صورت کار به حکومت موازی نخواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، اشرف غنی احمد زی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با اعلام این موضع در واقع پاسخی به سخنان اخیر عبدالله عبدالله، دیگر نامزد این انتخابات تلقی می شود.

وی سخنان اخیر عبدالله عبدالله را تاسف بر انگیز خواند و گفت: ما مخالفتی با بازشماری آرای مشکوک در انتخابات اخیر نداریم و به پاکی آرای خود ایمان دارم. ما در هرحال پایبند قانون خواهیم بود.

اشرف غنی ادامه داد: هدف ما ایجاد یک حکومت فراگیر ملی در افغانستان است و کار به تشکیل حکومت موازی نخواهد کشید.

اشرف غنی با اشاره به این که حاضر به مذاکره بوده و از تمام اصول قانونی پیروی می کند، گفت: ما از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی می خواهیم تا یک بررسی سرتاسری انجام دهد و در این پروسه باید شفافیت بدست بیاید.

وی خاطرنشان ساخت: درخواست بررسی آراء را عبدالله عبدالله مطرح کرده و ما خواهان آن هستیم که در صورت انجام این بررسی، عبدالله دوباره به روند انتخابات بازگردد. نتیجه این بررسی که تحت نظر کارشناسان بین المللی صورت بگیرد، برای ما قابل قبول خواهد بود.

بی بی سی نیز به نقل از اشرف غنی خاطرنشان کرد که سفیر آمریکا در افغانستان با وی صحبت کرده است ولی طرح مشخصی برای حل بحران ارائه نداده است.

وی افزود: ما از آمدن جان کری به کابل استقبال می کنیم ولی راه حل باید در میان افغان ها جستجو شود. ما همه باید منتظر اعلام نتیجه نهایی باشیم و هیچ گونه اعتقاد به زورگویی نداریم و تنها گفت وگو بین افغانها و مذاکرات سیاسی می تواند مشکلات ما را حل کند.


نظر شما :