سفر امیر قطر به کویت برای پایان دادن به شایعات

۱۶ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۹ کد : ۱۹۳۵۴۵۸ سرخط اخبار

به دنبال بازداشت مخالف برجسته کویتی هزاران تن از مردم کویت به رغم هشدار دولت بار دیگر در پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا) هزاران تن از مردم کویت شب گذشته بار دیگر در اعتراض به بازداشت مسلم البراک، فعال سیاسی کویتی در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

نیروهای پلیس کویت نیز با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های صوتی به تظاهرکنندگان حمله بردند.

این در حالی است که صباح احمد الصباح، امیر کویت روز یکشنبه از تمامی شهروندان کویتی خواسته بود تا به وظیفه خود در خصوص حفظ امنیت و ثبات کشور پایبند باشند.

وی همچنین نسبت به سرانجام توهین به دستگاه و مقامات قضایی که خطری علیه امنیت و موسسات کشور حساب می آید، هشدار داد.

پیش از این نیز وزارت کشور کویت نسبت به برگزاری هرگونه تظاهرات غیرقانونی هشدار داد و تاکید کرده بود که با هرگونه تظاهرات به شدت برخورد خواهد شد.

مسلم البراک، مخالف برجسته کویتی پیشتر به اتهام اهانت به دستگاه قضایی کویت و دشنام دادن به رئیس شورای عالی قضایی بازداشت شده بود.

از سوی دیگر، پس از آنکه یک نماینده کویتی قطر را به حمایت از تظاهرات مخالفان متهم کرده بودند، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر عصر یکشنبه وارد کویت شد تا با امیر این کشور دیدار کند.

یک منبع کویتی نیز اعلام کرد که سفر امیر قطر در راستای میانجیگری کویت برای تحقق سازش میان کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته است.

پیشتر عربستان، امارات و بحرین در اعتراض به سیاست های قطر و حمایت این کشور از گروه اخوان المسلمین در مصر سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

تظاهرات کویتی ها در محکومیت بازداشت مسلم البراک در حالی صورت گرفت که نبیل الفضل، نماینده کویت ضمن انتقاد از اخوان المسلمین اعلام کرده بود که اخوان المسلمین و دولت قطر در حوادث کویت و حمایت از تظاهرات مخالفان دست دارند.


نظر شما :