دیدار کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان با مقامات سازمان ملل

۱۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۳۵۲۲۹ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر سازمان ملل متحد در کابل امروز (پنجشنبه) با انتشار اطلاعیه ‎ای اعلام کرد: پس از افزایش تنش های انتخاباتی بین 2 تیم انتخاباتی و تأخیر در اعلام نتایج، 2 کاندیدای این انتخابات با نمایندگان و سفرای سازمان ملل متحد (یوناما) در کابل دیدار کردند.

بر اساس این اطلاعیه، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به همراه اعضای ارشد تیم‎های انتخاباتی خود به طور جداگانه با مقامات بلندپایه یوناما در کابل دیدار و در خصوص مسائل انتخاباتی این کشور گفت‎وگو کردند.

به گفته مقامات دفتر سازمان ملل، این دیدار زمینه خوبی برای گفت‎وگو در مورد مسائل انتخاباتی این کشور است.

قرار است در آینده نزدیک 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهور با یکدیگر دیدار و در خصوص برون رفت افغانستان از چالش ها و اختلافات انتخاباتی با یکدیگر گفت وگو کنند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 24 خردادماه بین اشرف‎غنی احمدزی و عبدالله عبدالله برگزار شد، اما پس از برگزاری این انتخابات هر 2 تیم انتخاباتی این انتخابات را همراه با انجام تقلب‎های گسترده دانستند.

اختلافات انتخاباتی افغانستان پس از آن اوج گرفت که عبدالله رابطه تیم انتخاباتی خود را با کمیسیون مستقل انتخابات به حالت تعلیق در آورد و علاوه بر این که ناظران انتخاباتی خود را فراخواند گفت: دیگر به کمیسیون‎های انتخاباتی اعتماد ندارد.

با این حال مقامات افغان برای حل چالش‎ها و اختلافات انتخاباتی افغانستان در تلاش هستند و از سوی دیگر مقامات سازمان ملل، آمریکایی و آلمانی نیز برای حل این اختلافات وارد کابل شده و با هر 2 تیم انتخاباتی گفت‎وگوهایی را آغاز کرده‎اند.

قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کند، اما این کمیسیون اعلام نتایج ابتدایی را به دلیل بررسی مجدد آرای هزار و 900 محل رأی دهی تا روز (دوشنبه هفته آینده) به تأخیر انداخت.


نظر شما :