بیش از 70 زخمی ماحصل سلسله حملات جدید اسرائیل به غزه

۱۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۳۵۲۲۷ سرخط اخبار

در سلسله حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی طی ساعات اولیه صبح امروز (پنج شنبه) به غزه 11فلسطینی زخمی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه الجزیره، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در دولت برکنار شده فلسطین، اعلام کرد که در سلسله حملات هوایی جدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به مقرهای گروه های مقاومت 11 تن زخمی شدند که در میان آنها تعدادی حالشان وخیم است.

وی تصریح کرد: در بین زخمی شده ها یک زن مسن و یک دختر جوان از شهرک بیت لاهیا، وجود دارند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، جنگنده های اسرائیلی همچنان در حریم هوایی غزه پرواز می کنند.

رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته، مناطقی از غزه از جمله پایگاه های جنبش جهاد اسلامی و حماس را هدف قرار داده است.

این در حالی است که حماس تظاهرات گسترده ای را در غزه در محکومیت تهدیدات اسرائیل به جنگی جدید علیه غزه و اعلام همبستگی با ساکنان کرانه باختری برگزار کرد.

حماس نسبت به پیامدهای هرگونه عملیات نظامی علیه نوار غزه هشدار داد.

از سوی دیگر منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند که در درگیری های ساکنان قدس با نیروهای اشغالگر بیش از 60 فلسطینی دچار جراحت های مختلف شدند.

این درگیری ها در پی شهادت محمد ابو خضیر، جوان فلسطینی بود که بعد از ربوده شدنش در روز چهارشنبه به دست سه شهرک نشین کشته شد.

فرمانده میدانی هلال احمر فلسطین، اعلام کرد که 55 فلسطینی زخمی شدند که سه تن آنها به ضرب گلوله و بقیه جراحت ها بر اثر اصابت گلوله های پلاستیکی و بمب های صوتی بوده است.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در چند منطقه از شهر قدس از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

ساکنان منطقه شعفاط در قدس، زادگاه ابوخضیر، در محکومیت کشته شدن وی تجمع کردند و این تجمع موجب درگیری های شدید بین نیروهای اشغالگر و شهروندان این منطقه شد به طوری که ارتش اسرائیل، ورودی های منطقه شعفاط و تمامی مسیرهای منتهی به قدس را بست.


نظر شما :