آمریکا نباید نیروی نظامی به عراق اعزام کند

۰۹ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۵۳ کد : ۱۹۳۵۱۲۰ سرخط اخبار

رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با اشاره به اینکه ضرورتی برای اعزام نیروی نظامی به عراق وجود ندارد تاکید کرد ایران می تواند در حل بحران عراق کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه عراقی «السومریه نیوز»، دایان فاینستاین، رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه «ایران در عراق بازیگر اصلی است نه آمریکا» گفت: تهران باید به نوری المالکی نخست وزیر عراق برای گسترش مشارکت احزاب سیاسی در دولت این کشور فشار وارد کند.

این سناتور آمریکایی در گفت وگو با «بی بی سی» تاکید کرد که «آمریکا بازیگر اصلی در تحولات عراق نیست بلکه این ایران است که در این کشور نقش اساسی دارد».

وی در ادامه افزود: مسئولان ایرانی باید به نوری المالکی برای مشارکت بیشتر احزاب سنی و کُرد در دولت فشار اعمال کنند.

وی با اعلام اینکه «داعش طی روزهای اخیر در مناطق مختلف عراق پیشروی های داشته است»، هشدار داد: این پیشروی داعش یکی از خطرناک ترین تحولات عراق است.

این سناتور آمریکایی در ادامه گفت وگوی خود بر «ضرورت عدم ارسال نیروهای زمنینی آمریکا به عراق» تاکید کرد و گفت: تحولات عراق به شیعه و شیعیان ایران مربوط می شود و باید گفت که ایران دولت اصلی شیعیان در منطقه است و باید در حل بحران عراق به این کشور کمک کند».

رئیس کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا گفت: به نظر من ایران باید به نوری المالکی فشار بیاورد تا دولت عراق تشکیل شود تا رضایت کردها و اهل تسنن و شیعه جلب شود هر چند این تحقق این امر سخت است.


نظر شما :