سفیر عراق در آمریکا: همکاری نظامی با آمریکا را ترجیح می دهیم

۰۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۹۳۵۰۱۶ سرخط اخبار

لقمان فیلی سفیر عراق در آمریکا در گفتگو با المانیتور می گوید که ترجیج کشورش اتکا به همکاری با ارتش آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وی گفت: ما به شدت به حملات هوایی علیه داعش نیازمندیم، چراکه تاثیر زیادی دارد و از نگاه ما ورق را برمی گرداند.

این مقام عراقی اضافه کرد: سوری ها به ما پیشنهاد همکاری در این زمینه را داده اند اما آن را رد کرده ایم، با این حال به نظر می رسد که حمایتی که انتظارش را از آمریکا داشتیم در زمان مناسب به کمک ما نخواهد آمد.

فیلی در پاسخ به سئوالی در مورد ارسال هواپیمای بدون سرنشین و تجهییزات نظامی به عراق توسط ایران گفت: همانطور که می دانید ما با چالش بزرگی از ناحیه توانایی نظامی برای برخورد با داعش مواجه هستیم. بنابراین باید به دنبال تقویت توانایی نظامی خود باشیم، برای همین، عراق به آمریکا تکیه کرده است.  اگر این توانایی ها به ما داده نشود، متاسفانه در جایگاهی نخواهیم بود که متحدان خود را انتخاب کنیم و هر کس برای کمک به ما اعلام امادگی کند آن را می پذیریم.

سفیر عراق در آمریکا در پاسخ به این سئوال که آیا از ایران انتظار دارید که حمایت بیشتری از عراق کند گفت: ما می دانیم که ایرانی ها نگران هستند. انها خودشان هم مضطرب هستند چراکه برای مدتی داعش در استان دیاله و در مرز ایران بود. بنابراین از نگاه انها این مسئله تهدید امنیت ملی به شمار می آید.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که مبارزه مشترک علیه تروریستم باید منطقه ای و جهانی باشد. امریکا و عراق می توانند بایکدیگر همکاری کنیم و از آن استقبال می کنیم  و علاقه مندیم که با تهران و واشنگتن علیه تروریستم بجنگیم.

کلید واژه ها: داعش


( ۱ )

نظر شما :