هیگ: پیشرفت‌هایی در مذاکرات با ایران صورت گرفته

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۹۳۴۶۹۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس روز شنبه پس از پایان دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، گفت پیشرفت هایی شکل گرفته، اما هنوز چالش های بزرگی باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز شنبه گفت در دور تازه مذاکرات هسته ای پیشرفت هایی صورت گرفته است. وی با این حال توپ را به زمین ایران انداخته و «اراده سیاسی» تهران را لازمه دستیابی به توافق دانسته است.

دور تازه مذاکرات هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 اواسط هفته گذشته در شهر وین آغاز شد و روز جمعه در حالی به پایان رسید که طرفین از توافق بر سر چارچوب و آغاز تدوین پیش نویس توافقنامه خبر دادند.

آقای هیگ که کشورش یکی از 6 عضو گروه مذاکره کننده با ایران است، در صفحه توئیتر خود نوشت: «پیشرفت هایی در مذاکرات با ایران صورت گرفته. اما چالش های بزرگی باقی مانده و اراده سیاسی ایرانی ها لازمه اصلی خواهد بود.»

بر اساس توافق موقتی که سوم آذر سال گذشته به دست آمد، طرفین باید تا پایان تیر ماه بر سر راهکار جامع به توافق برسند. در حالی که کمتر از یک ماه تا این ضرب الاجل باقی مانده، گفته می شود هنوز اختلافات اساسی وجود دارد. با این وجود طرفین تأکید دارند که همچنان برای توافق در مهلت کنونی به تلاش ها ادامه دهند. بر اساس توافق ژنو، مهلت مذاکرات برای یک دوره 6 ماهه دیگر قابل تمدید است.


نظر شما :