منندز: آمریکا موعد توافق هسته‌ای با ایران را از دست خواهد داد

۲۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۹۳۴۶۱۴ سرخط اخبار

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت: واشنگتن احتمالاً موعد توافق هسته ای با ایران بر سر برنامه غنی سازی این کشور را از دست خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سناتور «رابرت منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفته واشنگتن احتمالاً موعد توافق هسته ای با ایران بر سر برنامه غنی سازی این کشور را از دست خواهد داد.

در توافق موقت ژنو موسوم به «طرح اقدام مشترک» تاریخ 20 جولای (29 تیرماه)  موعد توافق جامع هسته ای با ایران در نظر گرفته شده است.

هیل، نشریه تخصصی کنگره گزارش داده آقای منندز، نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی آمریکا روز چهارشنبه خطاب به خبرنگاران گفت که آمریکا احتمالاً موعد 20 جولای را بدون توافق هسته ای با ایران پشت سر خواهد گذاشت.

به نوشته هیل، منندز گفت: «من شخصاً خوش بین نیستم آنها بتوانند تا آن تاریخ به توافق برسند.»

منندز این اظهارات را در حالی بیان کرده که ایران و کشورهای 1+5 در حال برگزاری پنجمین دور مذاکرات هسته ای در وین، از زمان عقد توافق موقت ژنو هستند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 در تاریخ سوم آذرماه سال گذشته به توافقی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد تحریم های بین المللی علیه تهران در ازای بازرسی های بیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی و محدود شدن برخی از فعالیتهای هسته ای این کشور کاهش یابد. 

دور پنجم این مذاکرات از روز دوشنبه 26 خرداد ماه در شهر وین آغاز شده است. طرفین می گویند در این دور نگارش متن توافق جامع هسته ای را آغاز کرده اند.

کلید واژه ها: موعد


نظر شما :