سالانه ۱۲۴میلیارد دلار در آمد ارزی کشور

۲۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۹۳۴۶۰۸ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمود عسگری آزاد در همایش اصلاح ساختار نظام اداری آذربایجان شرقی در جمع مدیران کل استان اظهار کرد: سالانه 124میلیارد دلار در آمد ارزی عاید کشور می شود که با یک میلیارد دلار آن می توان برای 100 هزار نفر در سال ایجاد شغل کرد، اما تاکنون توانسته ایم  بنا به اعلام مرکز آمار ایران تنها سالانه 10 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: با کمال تاسف شاهد هستیم که نیروهای متخصص دانشگاهی ما بیکار هستند و اقتصاد کشور با رشد منفی هفت درصد مواجه است.

جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت: نخستین اشتباه ما در توسعه کشور دولتی کردن تمام امور بود و در قضیه واگذاری امور به مردم که رهبر انقلاب در قالب اصل 44 قانون اساسی پیگیر بودند نیز عملکرد درستی نداشته و یا دلمان نمی آمد یا چند سهم ویژه برای خود نگه می داشتیم.

عسگری آزاد گفت: هم اکنون در واگذاری بخش حمل و نقل عمومی درون شهری در برخی شهرها مقاومت وجود دارد، واحدهای فرهنگی به مردم واگذار نمی شوند، در حالی که تجربه موفق شرکت های واحد و اداره مساجد و مراکز قرآنی توسط مردم حاکی از ضرورت اعتماد به مردم در اداره کشور است.

وی با اشاره به دو کشور کره جنوبی و شمالی، اظهار کرد: با اینکه این دو کشور از منابع انسانی و جغرافیایی یکسانی برخوردارند، اما به دلیل تفاوت در نگرش اقتصادی کره جنوبی توسعه یافته و کره شمالی تنزل کرده است.

عسگری آزاد با اشاره به مفهوم اصلی مدیریت اظهار کرد: از امکانات ایجاد شده توسط دولت برای مردم تنها 10 درصد آنها مورد استفاده قرار می گیرد و 90 درصد آنها هرز می روند.

وی ایجاد تحول فکری در مدیران و کارکنان را لازمه تحقق اصلاح ساختار اداری کشور عنوان کرد و گفت: افزایش حجم دولت فساد اداری و ناکارآمدی برای مردم را در پی دارد و امید است آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت و پیشگام طرح تحول اداری کشور تجربه های خوب و ارزنده ای برای همه به دست آورد.

وی گفت: در هر امری که به ذهن می رسد دولت دخالت کرده و صنایعی را هم که واگذار کرده ایم با رغبت نبوده و بیشتر به بخش شبه دولتی واگذار کرده ایم.

عسگری گفت: چین هم پس از تغییرات اقتصادی و سوق دادن 13 میلیون کارمند دولتی به بخش خصوصی در سال به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: همه بخش ها و دستگاه های دولتی در طی چند دهه ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اقدامات گسترده ای را برای تحقق ماموریت های پیش بینی شده انجام داده اند ولی مشکل اصلی ما عدم بهره وری مطلوب و استفاده بهینه از امکان موجود برای تحقق اهداف است.


نظر شما :