دنیا به یاد داشته باشد ایران قربانی تسلیحات کشتار جمعی است

۲۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۹۳۴۶۰۴ سرخط اخبار

: سفیر کشورمان در اتریش گفت علی رغم اینکه ایران قربانی بزرگ تسلیحات کشتار جمعی بود اما برخلاف تبلیغات ایران هراسانه هیچگاه از این نوع تسلیحات استفاده نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به وین؛ پس از برنامه دیدار محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با پزشکان ایرانی و اتریشی معالج جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس فرصتی دست داد تا با حسن تاجیک، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، گفتگویی داشته باشیم.

دنیا به یاد داشته باشد که ما قربانی تسلیحات کشتار جمعی بودیم

وی درباره ایده تمجید از این پزشکان گفت : "اولا ایرانی ها همیشه از زحماتی که دیگران برای آنها می کشند تشکر می کنند و در واقع دلیل خاص مقطعی وجود نداشت. همانطور که اشاره شد بعد از گذشت سال ها ما باید به عنوان نمایندگان ملت ایران به این پزشکان ایرانی و اتریشی که برای مداوای مجروحین ما زحمت کشیده بودند یادآوری می کردیم که مردم ما این زحمات را فراموش نکرده اند."

تاجیک افزود: "از طرف دیگر همانطور که آقای ظریف هم گفتند تبلیغاتی در ارتباط با ایران هراسی و نیز سلاح های کشتار جمعی و هسته ای مطرح بوده و ما تحت اتهام بودیم. اینکه یادآوری بشود که ما همیشه قربانی این سلاح ها بودیم و خودمان از اینها در مقابل کسی به مانند صدام حسین استفاده نکردیم. همچنین افکار عمومی دنیا فراموش نکنند که همه ملت ها و مردم با این سلاح ها مخالف هستند و دوم اینکه ما در هشت سال جنگ تحمیلی هم از این نوع سلاح ها استفاده نکرده و قربانی آن بودیم و با تمام پوست و گوشت مان آن را لمس کردیم. بنابراین این برنامه می تواند علامت خوبی برای افکار عمومی دنیا باشد."

شیرینی مذاکرات برای ما خدمت به کسانی است که برای مذاکرات به اتریش می آیند

تاجیک در توصیف میزبانی مذاکرات هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی گفت: "من در بحث مذاکرات هسته ای مستقیما درگیر نیستم بلکه مسؤول روابط دوجانبه با اتریش هستم. وین یک پایتخت بین المللی و اتریش کشوری است که در اروپا همواره ارتباط و روابط خوبی با آن داشتیم. همانگونه که دیدیم اتریشی ها و دولت آن کشور نسبتا بی طرفی بودند. مذاکرات هسته ای در اینجا برگزار می شود و ما هر بار میزبان هیأت ایرانی هستیم. شیرینی مذاکرات این است که ما خدمتی می کنیم به کسانی که برای انجام این مذاکرات سخت به اینجا تشریف می آورند. امیدواریم که بتوانیم میزبان خوبی باشیم. انشاالله فعالیت های ما نتیجه بخش باشد."

روابط با اتریش بسیار خوب و رو به جلو و پیشرفت است

سفیر ایران در اتریش در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره مبادلات بین ایران و اتریش بالاخص در دور شش ماه توافقنامه موقت ژنو گفت: "خیلی زود است که بخواهیم درباره تأثیر توافق موقت و بازه شش ماهه بر مبادلات تجاری سخن بگوییم باید مقداری آمارها مشخص تر گردند. اما طبیعتا رفت و آمد ما خیلی زیاد بوده و قطعا پیشرفت مذاکرات می تواند کمک بسیار مؤثری باشد. اتریش یک کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و مجبور است مقررات این اتحایه و برخی مسائل را رعایت بکند اما در مجموع روابط ما و اتریش بسیار خوب و رو به جلو و پیشرفت است."

می توانیم با اعتماد بنفس و اجرای استراتژی های کی روش چندان نگران آرژانتین نباشیم

سفیر ایران در اتریش از طرفداران استراتژی کارلوس کی روش، مربی تیم ملی ایران، است و درباره تیم ملی می گوید: "می دانید که تیم ملی ایران 18 روز در اتریش اردو داشتند و دفعه قبل با وزیر به این اردو رفتیم. تیم در حال آماده شدن بود و مربی تلاش می کرد که نقاط ضعف دفاعی ما را اصلاح بکند که استراتژی درستی است. ما از همان موقع که در محله ها فوتبال بازی می کردیم همیشه دوست داشتیم که در پست فوروارد بازی کرده و گل بزنیم و به هر که می گفتی دروازه بان یا دفاع باش ناراحت شده و قهر می کرد. این فرهنگ ادامه یافته است و فوتبال ما فوتبالی تهاجمی است. به همین خاطر بر روی دفاع کم کار کرده ایم. به نظرم آقای کی روش در این رابطه تاحدود زیادی موفق بوده و امیدواریم که این امر تداوم یابد اما یک نقطه را باید در نظر داشته باشیم که بودن در جام جهانی و بین 32 تیم، در شرایطی که ما سخت ترین تحریم های و بی سابقه ترین تحریم ها را داشتیم، کار بزرگی بوده که ورزشکاران، مسؤولین ورزش، و مردم ما مجموعا انجام داده اند. فی النفسه رفتن به جام جهانی در این شرایط یک موفقیت است."

وی درباره بازی آتی ایران و آرژانتین نیز گفت :"اولین بازی را هم که دیدیم نتیجه نسبتا خوبی بود. اگرچه که پیش بینی فوتبال بسیار سخت است اما من فکر می کنم که اگر تیم ما استراتژی مربی را اجرا کرده و با اعتماد به نفس ظاهر شوند، نباید خیلی نگران بازی آرژانتین باشیم چون این توان را داریم که در فوتبال نیز به مانند والیبال که در آن برزیل و ایتالیا را شکست دادیم ظاهر شویم."

 

کلید واژه ها: اتریش


نظر شما :