ورود ناو آمریکایی با 550 تفنگدار به خلیج‌فارس

۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۴۷ کد : ۱۹۳۴۴۴۵ سرخط اخبار

ایسنا- شبکه خبری سی .ان .ان از ورود یک کشتی جنگی آمریکایی به همراه بیش از 500 تفنگدار دریایی به خلیج فارس برای مشارکت احتمالی در درگیری های عراق خبر داد.

اعزام این کشتی جنگی آمریکایی احتمالا در واکنش به تحولات اخیر در عراق و تسلط شبه نظامیان افراطی بر بخش هایی از شمال و غرب این کشور رخ داده است و قرار است این کشتی جنگی به ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش" بپیوندد.

آمریکا پیشتر ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش" خود را به همراه ده ها هواپیما راهی خلیج فارس کرده بود تا در صورت نیاز در عملیات علیه شبه نظامیان مخالف دولت عراق شرکت کند.

بنا به گزارش سی .ان .ان، کشتی "یواس اس مسا ورده"، حامل 550 تفنگدار دریایی آمریکا با تجهیزات و ادوات نظامی کامل است.

به دنبال ناآرامی های عراق، پیشتر وزیر دفاع آمریکا دستور داده بود تا ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش" به سمت خلیج فارس حرکت کند تا در صورت اقدام نظامی آمریکا در عراق در حالت آماده باش باشد.

ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش"، (جورج پوش پدر) یک ناو کلاس نیمیتز است که بزرگ ترین کشتی های جنگی جهان محسوب می شوند. این ناو دو رآکتور هسته ای دارد و می تواند حدود 6000 خدمه را حمل کند. این ناو از سمت دریای عرب به سمت خلیج فارس در حرکت است و توسط یک رزم ناو مسلح به موشک های هدایت شونده و یک ناوشکن مسلح به موشک همراهی می شود.

رزم ناو و ناوشکن اعزامی به سمت خلیج فارس، علاوه بر جنگنده و هلی کوپتر و سایر هواپیماها با موشک های پیچیده ضد کشتی و ضد هواپیما مجهز هستند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که چند روز زمان نیاز است تا مشخص شود که آمریکا چگونه می خواهد به عراق که درگیر جنگ با شبه نظامیان است، مقابله کند. با این حال وی بعدا در سخنانش اعزام نیروهای آمریکایی را به عراق منتفی دانست و گفت که هرگونه مداخله احتمالی بستگی به تلاش رهبران عراقی برای حل اختلافات دیرینه فرقه ای و سیاسی دارد.

در حالی که آمریکا عملیات های شناسایی در خاک عراق را با استفاده از پهپادها به درخواست دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق افزایش داده است، وزارت دفاع آمریکا یک سری گزینه برای اوباما از جمله انجام حملات هوایی پیشنهاد داده است.

کلید واژه ها: خلیج فارس


نظر شما :